Tarptautinis projektas ,,Kartu paskaitykim knygelę 2024“

…..Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių  vaikai bei pradinių klasių mokiniai 2024 m. sausio 19 – vasario 19 dienomis dalyvavo tarptautiniame projekte ,,Kartu paskaitykim knygelę“. Projekto tikslas – skatinti šalies ir užsienio lietuvių vaikų skaitymą bei domėjimąsi lietuvių rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba, ugdyti kūrybiškumo ir komunikavimo kompetencijas.
…..Projektas vyko trimis etapais. Pirmojo etapo metu vaikai su mokytojomis skaitė pasirinktus Evelinos Daciūtės kūrinius. Antrojo projekto etapo metu mokytojos organizavo įvairias kūrybines ir edukacines veiklas.  Naudodami įvairias priemones ir technologijas, vaikai kūrė įsivaizduojamus girdėto teksto personažus/vaizdus: piešė, lipdė, konstravo, diskutavo, kūrė plakatus ir knygelių pristatymus. Trečiojo etapo metu gerąja darbo patirtimi savanoriškai dalinosi projekte dalyvaujantys mokytojai, užfiksuotas projekto veiklų akimirkas talpino Facebook platformos uždaroje grupėje „Kartu paskaitykim knygelę“.
…..Ikimokyklinio ugdymo grupės ,,Bitutės“ vaikučiai drauge su mokytojomis skaitė knygelę ,,Drambliai ėjo į svečius“ . Vaikus  sužavėjo dramblių šeimyna ir jos nuotykiai. Ugdytiniai su malonumu klausėsi istorijos, skaičiavo, pasakojo, sportavo, klausė, kaip dunda žemė, einant drambliams, ir žygiavo į svečius.  Svečiuose vaikai linksmai gėrė drambliukų arbatėlę.  Mažieji skaitytojai patyrė daug smagių akimirkų ir tapo dramblių gerbėjais.
…..Priešmokyklinio ugdymo grupės   ugdytiniai irgi klausėsi skaitomos Evelinos Daciūtės pasakos ,,Drambliai ėjo į svečius“. Sukūrę drambliukus, juos dėliojo pagal pasakos seką: skaitydami pasaką, vis paimdavo po vieną drambliuką, tada skaičiuodavo, kiek dar jų liko, taip vaikai puikiai įsidėmėjo, kur pasiklysdavo kiekvienas drambliukas. Ugdytiniams labai patiko toks skaitymo būdas. Vėliau vaikai, sekdami pasaką patys, ją  vaidino. Visa diena buvo kupina įdomių darbelių, veiklų ir džiugių akimirkų. Dar PU grupės vaikai ,,nėrė“ į E. Daciūtės eilėraščių knygelę ,,Paslapčiausia paslaptis“. Labiausiai patikusį eilėraštį ,,Klausimai“ žaidė, ieškojo, dėliojo, iliustravo, mokėsi, augino, ,,vos nesprogo“… ir buvo laimingi.
…..Gimnazijos pirmokai, antrokai ir trečiokai aktyviai dalyvavo  tarptautiniame projekte ,,Kartu paskaitykim knygelę”. Evelinos Daciūtės knygeles ,,Pasakojimas apie katiną ir tulpę“,  ,,Laimė yra lapė“ ir ,, Meškiai eina į mokyklą“ skaitė mokiniai, tėveliai ir mokytojos. Mokiniai klausėsi, grožėjosi knygelių  iliustracijomis, diskutavo apie vertybes, kurios yra svarbios kiekvienam žmogui, dalijosi įspūdžiais.  Vaikai  lankstė origami lapę, pasidarė skirtuką knygai su lapės kauke, sukūrė tulpę ir katino kaukę. Svarbiausia, mokiniai suprato, kad laimingi jaučiamės tuomet, kai turime draugą.
…..Vaikų sudominimas patrauklia kūryba dar ankstyvajame amžiuje yra svarbus, nes skatina domėtis knygomis ateityje, lavina mąstymą bei turtina kalbą, puoselėja mūsų šalies kultūrą ir tautinę tapatybę.
…..Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai dar negeba išsamiai analizuoti kūryboje slypinčios informacijos, tačiau tai, kaip jie suvokia girdėtą tekstą, gali išreikšti piešiniu, iliustracija arba lipdiniu. Kūrybinis darbas ir yra pirmoji vaiko teksto suvokimo išraiška.
…..Skaitymas pradinėse klasėse tam tikromis aplinkybėmis gali būti bendrauti ir kurti skatinanti veikla. Svarbiausia – parinkti tinkamas knygas, kurios skatintų vaikų kūrybiškumą ir vaizduotę bei formuotų įprotį domėtis vaikiška knyga. Mokytojai, organizuodami smagų skaitymą, lavino mokinių literatūrinį raštingumą, skatino vaikus tapti skaitančiais visą gyvenimą.
 
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojos
Skip to content