UTA ĮGYVENDINIMO IR KOORDINAVIMO KOMANDA
Violeta Dapkevičienė – direktorė, komandos pirmininkė;
Violeta Kaziūnienė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui, koordinatorė;
Marijana Prusakaitė-Semionova – direktoriaus pavaduotoja ugdymui, koordinatorė;
Jolanta Jurkšaitienė, gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė, įgyvendinimo grupės vadovė;
Rasa Jarumbauskienė, pradinių klasių metodinės grupės pirmininkė, narė;
Aušra Šidlauskienė – socialinių mokslų, fizinio ugdymo, dorinio ugdymo, menų ir technologijų metodinės grupės pirmininkė, narė;
Regina Stankevičienė, klasių vadovų metodinės grupės pirmininkė, narė;
Viktoras Martyncevas, tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinės grupės pirmininkas;
Lina Mikutytė, kalbų metodinės grupės pirmininkė, narė.
Daugiau apie ugdymo turinio atnaujinimą galite rasti čia:
Kas keičiasi programose:
- 7 kompetencijos.
- Vaiko raidos aprašas.
- Mokymosi turinys 70 proc. mokymosi laiko. Dėl 30 proc. laiko sprendžia mokytojas.
- Atsisakyta mokymosi turinio pasikartojimo. Siekiama horizontalios ir vertikalios dermės.
- Mokymosi turinys atnaujinamas atsižvelgiant į pasaulines bendrųjų programų rengimo tendencijas.
- Integruojamosios programos integruojamos į turiniu susijusių dalykų bendrąsias programas.
- Keturi pasiekimų lygių požymiai.
Kompetencijomis grįstas ugdymo turinys
Pažinimo kompetencija:
- Dalyko žinios ir gebėjimai
- Kritinis mąstymas
- Problemų sprendimas
- Mokėjimas mokytis
Pilietiškumo kompetencija:
- Pilietinis tapatumas ir pilietinė galia
- Gyvenimas bendruomenėje kuriant demokratišką visuomenę
- Pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms
- Valstybės kūrimas ir valstybingumo stiprinimas tarptautinėje bendruomenėje
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija:
- Savimonė ir savitvardos įgūdžiai
- Empatiškumas, socialinis sąmoningumas ir teigiamų tarpusavio santykių kūrimas
- Atsakingas sprendimų priėmimas ir elgesys įvertinant pasekmes
- Rūpinimasis sveikata
Komunikavimo kompetencija:
- Pranešimo kūrimas
- Pranešimo perteikimas ir komunikacinė sąveika
- Pranešimo analizė ir interpretavimas
Kultūrinė kompetencija:
- Kultūrinis išprusimas
- Kultūrinė raiška
- Kultūrinis sąmoningumas
Kūrybiškumo kompetencija:
- Tyrinėjimas
- Generavimas
- Kūrimas
- Vertinimas ir refleksija
Skaitmeninė kompetencija:
- Skaitmeninis turinys
- Skaitmeninis komunikavimas
- Skaitmeninė sauga
- Problemų sprendimas
Pasiekimų vertinimas ugdymo procese:
Mokinių pasiekimų lygių požymiai aprašyti išskiriant keturis pasiekimų lygius: slenkstinį, patenkinamą, pagrindinį, aukštesnįjį.
Kai mokinių pasiekimai vertinami pažymiais, jie siejami su pasiekimų lygiais:
- slenkstinis lygis (I) – 4,
- patenkinamas lygis (II) – 5–6,
- pagrindinis lygis (III) – 7–8,
- aukštesnysis lygis (IV) – 9–10.
MOKYKLŲ PASIRENGIMO DIEGTI ATNAUJINTAS PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDRĄSIAS PROGRAMAS VEIKLOS TYRIMAS
Pamokų planų pavyzdžiai: https://drive.google.com/drive/folders/1YEWdHfILCF5hF8BSp1n8XiCocWsYYSu9?usp=sharing
Pamokos stebėjimo protokolas: https://docs.google.com/document/d/1vNZ6-nszB2TiRb4JMQq5yfei1926RrP8/edit?usp=sharing&ouid=101040787861246623766&rtpof=true&sd=true
Kompetencijų žemėlapių pavyzdžiai: https://drive.google.com/file/d/1QlVk0wRe-zP56EmyZMscE6WUdb4lqd-e/view?usp=sharing
PATARIMAI KOLEGOMS:
-
Įdėmiai perskaityti pagrindinius dokumentus:
- vaiko raidos aprašą,
- kompetencijų raidos aprašą,
- Bendrųjų programų įvadą,
- dalyko bendrąją programą,
- bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijas (geriau – OneNote formatu),
- metodinį leidinį, skirtą xxx mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti.
-
Apgalvoti, kaip bus elgiamasi dėl 30 proc. pamokų.
-
Numatyti tarpdalykinių temų integravimo galimybes.
SVARBŪS DOKUMENTAI, NUORODOS:
- Vaiko raidos aprašas: https://www.mokykla2030.lt/kompetenciju-ir-vaiko-raidos-aprasai/
- Kompetencijų raidos aprašas: https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos
- Bendrųjų programų įvadas: https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos
- Bendrosios programos (BP): https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos.
- Patvirtintos BP: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/06c1f24040b711edbc04912defe897d1.
- BP įgyvendinimo rekomendacijos: https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos.
- Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams: https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos.
- BP įgyvendinimo rekomendacijos. Renginių įrašai: https://www.youtube.com/playlist?list=PLb3M6Z90Z4rRf8MMXfrKj_2hWlkqxN9N7.
- Renginių įrašai UTA tema (vadovams, mokytojams, ekspertams, tėvams, socialiniams partneriams): https://www.youtube.com/playlist?list=PLb3M6Z90Z4rRf8MMXfrKj_2hWlkqxN9N7.
- Užsienio konsultacijos: https://www.mokykla2030.lt/uzsienio-patirtis-2/.
- Metodiniai leidiniai mokytojams su pavyzdžiais: https://sodas.ugdome.lt/metodine-medziaga.
- Išorinis apibendrinamasis vertinimas: https://www.youtube.com/channel/UCsi7QS2kbm9_Rw9Axc-eQFw.
- Vertinimo praktikos: https://www.youtube.com/watch?v=ec5FHr2K94U.
- Vertinimas: ką galima daryti kitaip: https://www.youtube.com/watch?v=jn-JH1AvLF0.
KITA NAUDINGA INFORMACIJA:
-
Bakonis, E. (2017). Ugdymo turinio kaita: kas lemia sėkmę? Švietimo problemos analizė,4(160). https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2021/10/Ugdymo-turinio-kaita_spaudai.pdf
-
Bruzgelevičienė, R. (2020). Ugdymo turinio kūrimas mokyklos lygmeniu: galimybės ir iššūkiai. Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra. https://smsm.lrv.lt/uploads/smsm/documents/files/teisine_informacija/ugdymo-turinio-kurimas-mokykliniu-lygmeniu-ramute-bruzgeleviciene.pdf
-
Lambert, L. (2011). Lyderystės gebėjimai ir tvari mokyklų pažanga. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras.
-
Nacionalinė švietimo agentūra (2021). Teminiai infografikai. https://www.mokykla2030.lt/infografikai/
-
Nacionalinė švietimo agentūra (2021). Pasirengimo diegti atnaujintas bendrąsias programas įsivertinimo kriterijai. https://www.mokykla2030.lt/wp-content/uploads/2021/10/PASIRENGIMO-DIEGTI-ATNAUJINTAS-BENDRASIAS-PROGRAMAS-ISIVERTINIMO-KRITERIJAI_v13-su-priedais.pdf
-
Nacionalinė švietimo agentūra (2022). Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos
-
Nacionalinė švietimo agentūra (2022). Mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas veiklos tyrimo ataskaita. https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2022/06/Tyrimo-ataskaita-2022-06-10.pdf
-
Paulikė, K. (2022). Kaip mokyklai sėkmingai pasiruošti ugdymo turinio atnaujinimui. svietimonaujienos.lt/kaip-mokyklai-sekmingai-pasiruosti-ugdymo-turinio-atnaujinimui/