UTA įgyvendinimas

UTA ĮGYVENDINIMO IR KOORDINAVIMO KOMANDA
 
Violeta Dapkevičienė – direktorė, komandos pirmininkė;
Violeta Kaziūnienė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui, koordinatorė;
Marijana Prusakaitė-Semionova – direktoriaus pavaduotoja ugdymui, koordinatorė;
Jolanta Jurkšaitienė, gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė, įgyvendinimo grupės vadovė;
Rasa Jarumbauskienė, pradinių klasių metodinės grupės pirmininkė, narė;
Aušra Šidlauskienė –  socialinių mokslų, fizinio ugdymo, dorinio ugdymo, menų ir  technologijų metodinės grupės pirmininkė, narė;
Regina Stankevičienė,  klasių vadovų metodinės grupės pirmininkė, narė;
Viktoras Martyncevas, tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinės grupės pirmininkas;
Lina Mikutytė, kalbų metodinės grupės pirmininkė, narė.
 
 
Daugiau apie ugdymo turinio atnaujinimą galite rasti čia:
 
Kas keičiasi programose:
  • 7 kompetencijos.
  • Vaiko raidos aprašas.
  • Mokymosi turinys 70 proc. mokymosi laiko. Dėl 30 proc. laiko sprendžia mokytojas.
  • Atsisakyta mokymosi turinio pasikartojimo. Siekiama horizontalios ir vertikalios dermės.
  • Mokymosi turinys atnaujinamas atsižvelgiant į pasaulines bendrųjų programų rengimo tendencijas.
  • Integruojamosios programos integruojamos į turiniu susijusių dalykų bendrąsias programas.
  • Keturi pasiekimų lygių požymiai.
Kompetencijomis grįstas ugdymo turinys
Pažinimo kompetencija:
  • Dalyko žinios ir gebėjimai
  • Kritinis mąstymas
  • Problemų sprendimas
  • Mokėjimas mokytis
Pilietiškumo kompetencija:
  • Pilietinis tapatumas ir pilietinė galia
  • Gyvenimas bendruomenėje kuriant demokratišką visuomenę
  • Pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms
  • Valstybės kūrimas ir valstybingumo stiprinimas tarptautinėje bendruomenėje
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija:
  • Savimonė ir savitvardos įgūdžiai
  • Empatiškumas, socialinis sąmoningumas ir teigiamų tarpusavio santykių kūrimas
  • Atsakingas sprendimų priėmimas ir elgesys įvertinant pasekmes
  • Rūpinimasis sveikata
Komunikavimo kompetencija:
  • Pranešimo kūrimas
  • Pranešimo perteikimas ir komunikacinė sąveika
  • Pranešimo analizė ir interpretavimas
Kultūrinė kompetencija:
  • Kultūrinis išprusimas
  • Kultūrinė raiška
  • Kultūrinis sąmoningumas
Kūrybiškumo kompetencija:
  • Tyrinėjimas
  • Generavimas
  • Kūrimas
  • Vertinimas ir refleksija
Skaitmeninė kompetencija:
  • Skaitmeninis turinys
  • Skaitmeninis komunikavimas
  • Skaitmeninė sauga
  • Problemų sprendimas
Pasiekimų vertinimas ugdymo procese:
Mokinių pasiekimų lygių požymiai aprašyti išskiriant keturis pasiekimų lygius: slenkstinį, patenkinamą, pagrindinį, aukštesnįjį.
Kai mokinių pasiekimai vertinami pažymiais, jie siejami su pasiekimų lygiais:
  • slenkstinis lygis (I) – 4,
  • patenkinamas lygis (II) – 5–6,
  • pagrindinis lygis (III) – 7–8,
  • aukštesnysis lygis (IV) – 9–10.
MOKYKLŲ PASIRENGIMO DIEGTI ATNAUJINTAS PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDRĄSIAS PROGRAMAS VEIKLOS TYRIMAS
PATARIMAI KOLEGOMS:
  • Įdėmiai perskaityti pagrindinius dokumentus:

    • vaiko raidos aprašą,
    • kompetencijų raidos aprašą,
    • Bendrųjų programų įvadą,
    • dalyko bendrąją programą,
    • bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijas (geriau – OneNote formatu),
    • metodinį leidinį, skirtą xxx mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti.
  • Apgalvoti, kaip bus elgiamasi dėl 30 proc. pamokų.
  • Numatyti tarpdalykinių temų integravimo galimybes.
SVARBŪS DOKUMENTAI, NUORODOS:
KITA NAUDINGA INFORMACIJA:
Skip to content