…..Spalio 20–24 dienomis Paberžės „Verdenės“ gimnazijoje vyko Klimato savaitės veiklos, kuriose aktyviai dalyvavo ir mažiausieji ugdytiniai, ir vyresnių klasių mokiniai.
…..Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai Klimato savaitę paminėjo itin prasmingai – sodino ir pažino „Medžio draugą“. Ši edukacinė iniciatyva, pavadinta „Medžio draugo“ pasodinimas ir pažinimas, buvo skirta ugdyti meilę gamtai ir parodyti, kaip svarbu rūpintis medžiais, kurie padeda išsaugoti mūsų planetą.
…..Mažieji gamtos mylėtojai, lydimi savo mokytojų, išsiruošė į kiemą, kur jų laukė iš anksto paruošta vieta. Vaikai, ,,apsiginklavę” mažais kastuvėliais, noriai dalyvavo sodinimo procese. Kartu su suaugusiaisiais pasodino ąžuolo medelius, pamatė, kaip atrodo šaknys ir kaip atsargiai reikia elgtis su jaunais augalais.
…..Po sodinimo, kuris tapo tikra fizikos ir biologijos pamokėle lauke, ugdytiniai atliko dar vieną smagią užduotį: apkabino didelį, seną medį. Mokytojos papasakojo, kad medžiai yra mūsų planetos plaučiai – jie gamina mums orą, teikia pavėsį karštą vasarą ir yra namai paukščiams. Vaikai galėjo paliesti šiurkščią žievę, apžiūrėti nukritusius lapus ir pajusti medžio tvirtumą.
…..Šis renginys leido vaikams ne tik tapti gamtosaugininkais, bet ir geriau pažinti aplinkinį pasaulį per pojūčius ir veiklą. Nuo šiol gimnazijos kieme augs ne tik naujas augalas, bet ir mažųjų ugdytinių pareigos jausmas – prižiūrėti savo pasodintą „Medžio draugą“ ir matyti, kaip jis auga kartu su jais.
…..Pradinių klasių mokiniai žiūrėjo du filmus apie klimato kaitą, dalyvavo viktorinoje ir aptarė, kaip kiekvienas galime prisidėti prie klimato kaitos mažinimo – rūšiuodami atliekas, taupydami energiją, mažindami vartojimą, daugiau vaikščiodami ar važinėdami dviračiais. Mokiniai piešė plakatus ir kalbėjosi apie tai, kaip mūsų pasirinkimai lemia sveikesnę ateitį.
…..5–6 klasių mokiniai atliko tvenkinio vandens tyrimą, ieškojo mikroorganizmų, kurie dauginasi šiltame ir nešvariame vandenyje. Jie taip pat patyrė važiavimo dviračiu malonumą, paskaičiavo savo važiavimo greitį ir išsiaiškino, kaip, važinėdami dviračiais, tausoja gamtą bei taupo pinigus.
…..Vyresni mokiniai diskutavo apie klimato kaitos priežastis, pasekmes ir pasaulines problemas, mokėsi formuluoti klausimus dirbtiniam intelektui apie klimato kaitos temas, redagavo jo sukurtus tekstus bei, pasitelkdami savo ir DI žinias, sukūrė laišką žmonijos ateities kartoms.
…..5–12 klasių mokiniai dalyvavo protmūšyje apie klimato kaitą, žiūrėjo moksliniais tyrimais paremtus dokumentinius filmus, kuriuose nagrinėjamos klimato kaitos priežastys ir pasekmės. Įkvėpti matytų vaizdų ir išgirstų minčių, mokiniai kūrė plakatus bei lankstinukus.
















