Metodinė konferencija Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijoje

…..Visą XX a. Lietuvos mokykla vadovavosi klasikine paradigma, kuri ugdymą traktavo kaip visuomenės apibendrintos patirties perteikimą ugdytiniams. Toks ugdymas nebegali tenkinti individo ir visuomenės poreikių – sudaryti palankias kiekvieno ugdytinio saviraiškos, savisklaidos ir saviraidos sąlygas. Šiuolaikinė didaktika mokymą akcentuoja ne kaip žinių perteikimą, o kaip mokytojo ir mokinio sąveiką, kaip mokymą mokytis, kaip mokymosi skatinimą, kaip gebėjimų, vertybių įsisavinimą ir žinių transformavimą į supratimą, o ne į informacijos turinį ir įsiminimą. Mokymo procese mokiniai turi įgyti žinių, turi būti visapusiškai lavinami (ugdomos pažinimo jėgos, pirmiausia mąstymas) ir auklėjami.
…..Apie tai buvo kalbama balandžio 3 dieną Vilniaus r. Paberžės  „Verdenės“ gimnazijoje vykusioje metodinėje konferencijoje „Patrauklus, kokybiškas, praktine tiriamąja veikla grįstas ugdymas, atsižvelgiant į įvairių gabumų mokinius“. Kiekviena gimnazijos metodinė grupė parengė po 1-2 pranešimus, be to, šiais metais pranešimus rengė mažesnę pedagoginę patirtį turintys metodinių grupių nariai. Įžanginį žodį tarė direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Metodinės tarybos pirmininkė Marijana Prusakaitė-Semionova, ji taip pat aptarė projekto „Kolega kolegai“ veiklas. Pirmąjį pranešimą „Šiuolaikinės mokytojo didaktinės kompetencijos, organizuojant ugdymo procesą” skaitė gimnazijos direktorė Violeta Dapkevičienė. Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Birutė Baušienė skaitė pranešimą ,,Kokios spalvos vėjo sparnai? Priešmokyklinukų laboratorija“. Tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinės grupės narė, chemijos mokytoja Loreta Vasiliauskienė pristatė pranešimą ,,Patrauklus, kokybiškas, praktine veikla grįstas ugdymas chemijos pamokose“. Du pranešimus parengė socialinių mokslų, kūno kultūros, dorinio ugdymo, menų ir technologijų mokytojų metodinė grupė: ,,Įvairių gebėjimų ir amžiaus tarpsnių mokinių bendradarbiavimas ugdant technologines kompetencijas“ (technologijų mokytoja Laima Juodėnienė) ir ,,Mokymasis bendradarbiaujant istorijos pamokose“ (istorijos mokytojas Algirdas Baltuškonis). Pranešimą ,,Pasakos galia ir pateikimo galimybės 1-2 klasėje“ gimnazijos mokytojams skaitė pradinio ugdymo mokytoja Edita Voiničienė. Apie ,,Kūrybiškumą ugdančių metodų panaudojimą anglų kalbos pamokose“ kalbėjo kalbų metodinės grupės narė, anglų kalbos mokytoja Jūratė Keršulytė. Klasių vadovų metodinės grupės narys, 6-os klasės vadovas, kūno kultūros mokytojas Valdemaras Šaveiko dalijosi savo patirtimi vykdant Lion Quest gyvenimo įgūdžių ugdymo programą ,,Paauglystės kryžkelės“. Jis pristatė pranešimą ,,Mokinių gyvenimo įgūdžių ugdymas (programa ,,Paauglystės kryžkelės“)“.
…..Po intensyvaus darbo konferencijos aptarimas ir  refleksija vyko prie arbatos puodelio. Savo darbus, ugdant įvairių gabumų mokinius, tęsime ir toliau. Juk šiuolaikinis mokymasis nepripažįsta mechaniško žinių perdavimo bei „sauso iškalimo“. Kiekvienas mokytojas siekia, kad jo pamokos būtų įdomios, padėtų mokiniams įsisąmoninti mokomąją medžiagą, ugdytų jų kūrybiškumą ir norą daugiau žinoti, kad plėtotųsi mokinio supratimas bei požiūriai, keistųsi mokinio vertybės.
…..
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
metodinės tarybos pirmininkė
Marijana Prusakaitė-Semionova,
kalbų metodinės grupės pirmininkė
Lina Mikutytė
Skip to content