Kodėl verta rinktis paramos kolegai modelį?

…..„… Kai mokyklos bendruomenės nariai dirba išvien, jie pradeda kitaip suvokti savo vaidmenį: direktorius tikisi iš kolegų visapusiško dalyvavimo mokyklos veikloje, mokytojai randa veiksmingesnių būdų atlikti savo darbą, tėvai ir mokiniai laiko save ne pašaliniais stebėtojais, o partneriais. Bendradarbiavimas ir funkcijų išplėtimas padeda pajusti bendrą atsakomybę už visus mokyklos mokinius, plačiąją mokyklos bendruomenę ir pedagogo profesiją…“ (iš knygos L. Lambert „Lyderystės gebėjimai ir tvari mokyklų pažanga“).
…..Ši ištrauka labai gerai apibūdina Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos siekį – keisti požiūrį į bendravimą ir bendradarbiavimą, bendradarbiavimą pagrįstą etišku elgesiu ir efektyviu vadovavimu, bet ne naudos siekimu. Gimnazijos bendruomenę apjungė bendra idėja – bendradarbiavimu grįsti santykiai, t.y. mokytojų ir administracijos partnerystė,  mokytojų partnerystė, mokytojų ir mokinių partnerystė.

…..Stiprinant mokytojų partnerystę, visus 2016-2017 m. m. gimnazijoje buvo  vykdomas gerosios patirties sklaidos projektas ,,Kolega-kolegai“. Pradėdami šį projektą, išsiaiškinome ir susitarėme, kad bendradarbiavimas turėtų būti: atviras, partneriškas, pasitikintis, nes tik pasitikėjimu grįsti santykiai sutelkia gimnazijos bendruomenę. Juk XXI a. mokykla kuria ir plėtotoja bendradarbiavimo, mokymosi vieni iš kitų kultūrą.
…..Per šiuos mokslo metus pravestos 25 atviros veiklos (veiklos vyko įvairiose klasėse), kurias vedė ne tik mokytojai metodininkai, bet ir mažesnę pedagoginę patirtį turintys pedagogai, t. y. visi  gimnazijoje dirbantys mokytojai turėjo galimybę ir pasidalinti gerąja patirtimi, ir pasimokyti iš kolegų.
…..Atvirų pamokų stebėjimas ir analizavimas  padėjo sustiprinti mokinių ir mokytojų partnerystę, patobulinti pamokos struktūrą (diferencijuotos užduotys ir namų darbai, pamokose paisoma mokinių individualių poreikių, mokytojai pasirinko  ir taikė aktyvius metodus, mokiniai stebėjo ir įsivertino savo pažangą).
…..Dalinimasis savo gerąja darbo patirtimi (atviros pamokos ir jų analizė) padėjo išgirsti mums vieni kitus, t.y. prasidėjo dialogas tarp mokytojų, mokinių, vadovų. Projekto ,,Kolega – kolegai“ įgyvendinimas išmokė bendrauti, bendradarbiauti, patirti sėkmę. Mūsų gimnazijos bendruomenės mokymo ir mokymosi procese svarbu net tik žinios ir pasiekimų rezultatai, bet ir vertybės, ir mokymosi nuostatos. Gimnazijos mokytojai stengiasi dirbti taip, kad mokinių akys spindėtų, o veide būtų šypsena. Mokiniai nori ir gali išreikšti save, o mokytojai stengiasi, kad mokymosi veikla gimnazijoje būtų  įdomi ir prasminga kiekvienam vaikui.
…..
Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos                                   
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Lina Mikutytė,
lietuvių kalbos vyresn. mokytoja Marijana Prusakaitė-Semionova,
lietuvių kalbos mokytoja Violeta Kaziūnienė
Skip to content