Savęs pažinimo pamoka ,,Gyvieji paveikslai“ Radvilų rūmų muziejuje

…..Gegužės 11 dieną Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos IG klasės mokiniai  dalyvavo  Vilniaus mokytojų namų vykdomo projekto „Dialogas. Miesto jungtys“ savęs pažinimo pamokoje ,,Gyvieji paveikslai“, kuri vyko Radvilų rūmų muziejuje, Vilniuje. Šios pamokos tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi muziejais, lankyti bei suprasti ekspozicijas, lavinti vaizduotę, skatinti kūrybiškumą, mokytis menų ir kitų dalykų integracijos galimybių.
…..Lydimi psichodramos specialistės, pedagogės ir režisierės Vidos Lipskytės, Radvilų rūmų muziejuje gimnazistai apžiūrėjo nuolatinę ekspoziciją  ,,XVI – XIX a. Vakarų Europos dailė“ . Po apžiūros  atliko kūrybinę užduotį: susiskirstę  į keturias grupeles, pasirinkę vieną labiausiai patikusį paveikslą, internete ieškojo informacijos apie paveikslo autorių, epochą,  paruošė ,,gyvąjį paveikslą“ ir, skambant tos epochos muzikai, pristatė savo improvizaciją visiems pamokos dalyviams.

…..,,Gyvųjų paveikslų“ pristatymai buvo įspūdingi! Žavėjo gimnazistų kūrybingumas, išradingumas, gebėjimas kurti istorijas ir konstruoti siužetą, kūrybinio bendradarbiavimo įgūdžiai. Ši savęs pažinimo pamoka – puikus integruotos pamokos pavyzdys, nes mokiniai taikė dailės, muzikos, lietuvių kalbos, informacinių technologijų, istorijos pamokose įgytas žinias ir gebėjimus.
…..Refleksijos metu mokiniai prisipažino, kad savęs pažinimo pamoka muziejuje pranoko jų lūkesčius: džiaugėsi, kad pavyko kūrybiškai dirbti komandoje, įgyti  žinių apie XVI – XIX a. Vakarų Europos dailininkus, jų kūrybą, atitinkamos  epochos muziką. Gimnazistai tvirtino, kad nuo šiol mielai  lankysis muziejuose, labiau domėsis vizualiniu menu.
…..Pamoka Radvilų rūmų muziejuje patvirtina  P. Pikaso,  ispanų tapytojo, vieno žymiausių XX a. menininkų, labiausiai žinomo kaip kubizmo kūrėjo, žodžius:  „Kiekvienas vaikas yra menininkas. Didžiausia problema – tokiu ir likti užaugus”. 
…..
…..Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Lina Mikutytė
Skip to content