…..Šiuolaikiniame informacijos pasaulyje reklama mus pasiekia kiekviename žingsnyje – internete, televizijoje, parduotuvėse, socialiniuose tinkluose. Ji vilioja spalvomis, emocijomis, pažadais ir skambiais šūkiais. Tačiau ar tikrai viskuo, ką reklama teigia, verta pasitikėti? Šis klausimas tapo integruotos lietuvių kalbos ir literatūros ir matematikos pamokos ašimi, skatinant mokinius pažvelgti į reklamos pasaulį kritiškai ir pagrįstai.
…..Pamokos tikslas – atrasti, analizuoti, kritiškai vertinti. Mokiniai dirbo diferencijuotose grupėse, pasitelkdami lietuvių kalbos ir matematikos dalykų įgūdžius. Tokia integracija padėjo į reklamas pažvelgti iš kelių perspektyvų: kalbinės, kuriose analizuota, kokios įtaigos priemonės naudojamos, kaip kuriamas emocinis poveikis, kokiais žodžiais bandoma įtikinti vartotoją; loginės ir matematinės, leidžiančios tiksliai įvertinti, ar reklamoje pateikiama informacija – nuolaidos, procentai, palyginimai – yra tikra ar manipuliatyvi. Tokiu būdu mokiniai ne tik gilino dalykines žinias, bet ir ugdė vieną svarbiausių XXI amžiaus gebėjimų – kritinį mąstymą.
…..Svarbi pamokos dalis buvo atliktų užduočių pristatymas ir refleksija. Kiekviena grupė parengė savo darbo pristatymą: mokiniai pateikė išvadas apie analizuotas reklamas, argumentavo, kokiais kalbiniais ir matematiniais įrodymais rėmėsi, lygino pasirinktas strategijas. Diskutuodami jie aptarė, kas padėjo tiksliau atskleisti reklamos patikimumą, o kur susidūrė su iššūkiais. Refleksijos metu mokiniai įsivertino savo indėlį į grupinį darbą, pasidalijo įžvalgomis apie reklamos kūrimo principus, atpažintas gudrybes ir tai, kaip tokios veiklos padeda priimti atsakingesnius sprendimus kasdieniame gyvenime.
…..Integruota pamoka tapo puikiu pavyzdžiu, kaip skirtingi mokomieji dalykai papildo vienas kitą, o mokiniai įgytas žinias gali pritaikyti realiose situacijose, ugdydami sąmoningą, kritiškai mąstantį vartotoją.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lina Mikutytė,
lietuvių kalbos ir literatūros vyresnioji mokytoja Marijana Prusakaitė-Semionova,
















