ĮTRAUKIOJO – INTEGRUOTO UGDYMO ASPEKTAI GAMTOS, BIOLOGIJOS IR TECHNOLOGIJŲ PAMOKOSE

…..Švietimas kaip socialinė institucija, tarnaujanti visuomenės poreikiams, yra būtina visuomenės klestėjimui. Jis turėtų būti nuolat tobulinamas, kad atitiktų nuolat besikeičiančio, globalaus pasaulio iššūkius. Viena iš tokių naujovių yra STEAM mokymo ir mokymosi aplinka. Tai yra inovatyvus įtraukusis ugdymas, kur visos ugdymo sritys yra glaudžiai tarpusavyje  susijusios ir viena kitą papildo. Jis yra vienas iš Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos bendruomenės veiklos prioritetų. Mes, mokytojai, įtraukųjį ugdymą suprantame kaip galimybę mokytis, išmokti ir dalyvauti ugdymo procese kiekvienam mokiniui, atsižvelgiant į jo prigimtines galias.
…..Kovo mėnesį pradinio ugdymo 4 ir II G klasėse vyko įtraukiojo integruoto ugdymo pamokos. IIG klasės mokiniai klasikinių ir moderniųjų biotechnologijų mokėsi kitaip. Įtraukusis ugdymas buvo organizuojamas, integruojant biologijos ir technologijų pamokas. Mokomųjų dalykų sujungimas mokiniams ,,pasufleravo“ biotechnologijų mokslo apibrėžimą. Jie išsiaiškino, kad kai kuriems produktams pagaminti reikia gyvų organizmų. Gimnazistai praktiškai pagal tautinio paveldo receptūras (etnokultūros integracija) minkė mielinę tešlą, kepė bandeles, gamino girą, jogurtą ir varškę iš natūralaus pieno bei įsitikino patys, kad šiuos produktus jiems pagaminti ,,padėjo“ bakterijos ir mieliagrybiai. Mokiniai dirbo mažomis grupelėmis pagal visus technologinius reikalavimus, tačiau bandeles ,,lipdė“ kiekvienas individualiai. Mielinę tešlą kildinome skirtingų temperatūrų aplinkoje. Geriausiai ji iškilo +25 laipsnių temperatūroje, o visai neiškilo+5 laipsnių temperatūroje. Mokiniai pastebėjo, kad tešla gerai iškyla tada, kai ji uždengta. Kai kuriems mokiniams varškės gamyba buvo ,,atradimas“. Laikantis visų higienos reikalavimų mokiniams pavyko pagaminti labai skanių maisto produktų. Didžiausią pasisekimą turėjo bandelės, kuriomis mokiniai vaišino mokytojus, administracijos darbuotojus. Po šios integruotos pamokos visi jautėsi labai pavargę, bet laimingi. Mokinių atsiliepimai: ,, Viskas labai patiko, bet į bandeles įdaro dėjau per daug“, ,,…pati geriausia pamoka mano gyvenime…“, ,,…būtų buvę labai liūdna sėdėti klasėje ir iš vadovėlio mokytis šių sudėtingų dalykų…“
…..Pradinio ugdymo 4 klasės mokiniai mokėsi žmogaus biologijos, naudodami STEAM marškinėlius. Šiai veiklai įgyvendinti pasitelkėme IIIG klasės mokinius, kurie mokosi biologijos. Mokiniai iš anksto susipažino su savo funkcijomis ir jomis pasidalijo. Vieni iš jų į išmaniuosius telefonus atsisiuntė Google Play curiscope.com/vt programėles ir jas nuodugniai išsinagrinėjo. Kitiems mokiniams buvo duotos užduotys parodyti organus pradinukams ir paaiškinti, ką jie ,,veikia“ mūsų kūnuose, o pamokos pabaigoje patikrinti, kaip ketvirtokams sekėsi mokytis. Pamokos metu gimnazistai instruktavo bei padėjo jaunesniesiems savo draugams atsiųsti programėles, stebėjo, ar pradinukai išnaudoja visas interaktyviojo įtraukiojo mokymo(si) galimybes. Jei kam sunkiau sekėsi, aiškino ir dalijosi savo išmaniaisiais telefonais. Kol vieni stebėjo savo klasės draugų kūno vidų išmaniųjų telefonų ekranuose, kiti mokiniai bandė sudėlioti žmogaus manekeno viduje visus organus į savo vietas, kaip prieš tai matė telefonuose. Pradinukams kilo šauni idėja patikrinti, ar jų mokytoja Rima turi širdį. Auklėtiniai savarankiškai pastebėjo, kad jų mokytojos širdis yra didesnė. Marškinėlius galėjo rengtis visi, kurie tik norėjo, nes jie tiko visiems (L dydis). Pamoka praėjo nepastebimai. Įsivertinant nebuvo nė vieno mokinio, kuris nežinotų savo organų pavadinimų ir jų neatpažintų.
…..Mokiniams vadovavo, veiklas planavo ir padėjo  įgyvendinti  pradinių klasių mokytoja Rima Vaitonienė, technologijų mokytoja Ana Podberezkina ir biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė.
Skip to content