,,Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija“

…..Šiandien, gegužės 6 d., 8 klasės mokiniai dalyvavo nuotoliniame užsiėmime –  netradicinėje integruotoje istorijos, matematikos ir dailės pamokoje „Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija“ (pagal Kultūros paso programą). VŠĮ Projektų studijos edukatorės labai vaizdžiai mokiniams pristatė gotikinės architektūros pavyzdžius, paaiškino, kokie yra pagrindiniai šio stiliaus skiriamieji bruožai.
…..Mokiniai pakartojo esminius romanikos ir gotikos stilių skirtumus. Prisiminė, kad gotikinės architektūros stilius, susiformavęs Prancūzijoje XII a. pirmojoje pusėje, išsprendė tamsių bažnyčių erdvių tapsmą daug šviesesnėmis ir elegantiškesnėmis. Ši architektūra padovanojo dailiąsias arkinių konstrukcijų lubas bei stogus, daug plonesnes ir lengvesnes statinių sienas, kuriose atsirado daugybė langų, o drauge ir šviesos, sklindančios pro daugiaspalvius vitražinius langus.
…..Lektorių pasitelkti vaizdiniai ir video siužetai leido mokiniams vizualiai pamatyti, sužinoti ir praplėsti savo istorinį žodyną ir gotikinio architektūros stiliaus detalių suvokimą terminais: arkbutanai, kontraforsai, rozetės, chimeros, gargolos, navos.
…..Praktinei užduočiai atlikti mokiniai pasitelkė matematines žinias ir  kūrybinius gebėjimus. Jie „braižė“  smailiąją  arką ir pagal gotikos taisykles joje bandė įstatyti įmantrų langą. Labai puikiai užduotį atliko Aneta Kerulytė, o Robertas Bystrickas, pasibaigus užsiėmimui, dar individualiai konsultavosi su lektorėmis dėl gotikinio lango braižymo subtilybių.
…..Šios edukacijos metu mokiniai pagilino architektūros, istorijos, meno, dailės žinias, praplėtė akiratį apie gotikinio stiliaus garsiausius šedevrus, esančius pasaulyje ir Lietuvoje.
…..
Istorijos mokytoja metodininkė Vida Domarkienė
Skip to content