„Europos kinas – kultūrų dialogai“

…..2008 m. prasidėjęs  edukacinis kino projektas „Europos kinas – kultūrų dialogai“, kurį iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba, o Projektą įgyvendina Všį KINO SAGA, šiais metais vėl keliauja po visą Lietuvą.  
…..„Projektu siekiama stiprinti mokinių, kaip Europos daugiakultūrės visuomenės narių, suvokimą: žiūrėdami ir analizuodami filmus, jie  turi galimybę pažinti ir suvokti tam tikrus visuomenės bendravimo kodus, socialines aplinkos skirtybes – vyksta tarpkultūrinis mokymasis“, – sakė projekto lektorė Lina Užkuraitytė lapkričio 12 d. Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijoje vykusiame kino edukacijos dienos renginyje. Jame dalyvavo beveik 100 gimnazijos mokinių ir didelė dalis joje dirbančių mokytojų.
…..6 – IVG klasių mokiniai žiūrėjo profesionalių režisierių sukurtus trumpo metro meninius filmus, kuriuose kalbama apie toleranciją, santykius šeimoje,  kultūrų skirtumus bei įvairovę, palėtojamos žmogaus teisių temos. Tai tokios temos, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo suprantamos ir atpažįstamos, tačiau keliančios iššūkius ir verčiančios mąstyti plačiau. Ypač, jei tai reikia daryti žiūrint filmus, analizuojant bendraamžių, gyvenančių kitose šalyse elgesį ir pasirinkimus, lyginant skirtingų šalių visuomenės modelius, šeimos vertybes, suvokiant, kokias galimybes turi mokiniai, gyventys demokratinėje šalyje, kur ginamos žmogaus teisės. Ne veltui vaikai susimąstė, kaip  gerai jie gyvena, turi pasirinkimo teisę, nemokamą mokslą, yra paisoma jų nuomonės.
…..Suvokti, kas yra kultūrinis dialogas, užtruko šiek tiek ilgėliau. Tai tokia tema, kurios neišmoksi iš vadovėlio. Ir jei nesi keliavęs į tolimas šalis, negyveni šalia kaimyno iš kitos kultūrinės terpės, neturi su kuo palyginti, tai labai sunku pačiam suprasti kultūrinio dialogo prasmę. Tačiau vaikai jau po filmų peržiūrų tiksliai žinojo, kokių savybių reikia, kad priimtum „kitokį“ ( besiskiriantį išvaizda, elgesiu, vertybėmis),  iš kitos kultūrinės terpės žmogų. „Reikia būti atviram, smalsiam ir kantriam kitų žmonių atžvilgiu“; „Naudinga  suprasti ir pažinti kitas kultūras jau vien dėl to, kad mažiau būtų konfliktų“,  –  kalbėjo gimnazistai.
Skip to content