Klasikinės ir moderniosios biotechnologijos biologijos ir technologijų pamokose

…..Vasario mėnesį IIG klasės mokiniai netradiciškai mokėsi klasikinių ir moderniųjų biotechnologijų: savarankiškai atliko tiriamuosius  praktinius darbus, stebėjo mikroorganizmus ir jų dauginimąsi  per mikroskopą, gamino klasikinių biotechnologijų produktus (naminę varškę, jogurtą, mielines bandeles ir duonos girą), susipažino su moderniosiomis biotechnologijomis bei  diskutavo apie genetiškai modifikuotus organizmus.
…..Prieš atlikdami tiriamuosius darbus,  išsiaiškinome biotechnologijų esmę, istorinius aspektus, išmokome skirti klasikines ir moderniąsias biotechnologijas. Mokiniai, stebėdami greitą  mielių dauginimąsi, suvokė, kodėl mikroorganizmai naudojami biotechnologiniuose procesuose.

…..Klasikinės biotechnologijos produktus gaminome per integruotą technologijų ir biologijos pamoką. Mokiniai dirbo mažomis grupelėmis ir pagal visus  technologinius reikalavimus pagamino varškę, girą, mielines bandeles su įvairiais įdarais bei duonos girą. Mielinę tešlą kildinome skirtingų temperatūrų  aplinkoje. Geriausiai tešla iškilo +25 laipsnių temperatūroje, o visai neiškilo +5 laipsnių temperatūroje. Pastebėjome, kad uždengta tešla iškilo geriau, negu tešla, kildinta  atvirame dubenyje. Daugumai mokinių varškės gaminimo procesas buvo ,,atradimas“. Laikantis visų higieninių ir technologinių reikalavimų, mokiniams pavyko pagaminti labai skanų produktą. Girą taip pat pavyko pagaminti skanią. Mielinės bandelės  buvo labai greitai suvalgytos. Tai rodo, kad jų kokybė buvo gera.
…..Mokiniams buvo įdomu susipažinti su moderniosiomis biotechnologijomis. Pagrindinė medžiaga, naudojama šiuose procesuose, yra DNR. Mūsų pagrindinis uždavinys buvo išskirti DNR iš svogūno ląstelių. Procesas reikalavo kantrybės ir kruopštumo, bet rezultatai buvo puikūs. Visi keturi bandymai pavyko. Mes pamatėme DNR realybėje ir suvokėme, kokia didelė ir trapi yra DNR molekulė.
…..Mokinių atsiliepimai:
 ,,Viskas patiko: gaminti, kepti, daužyti tešlą, ragauti bandeles. Tai buvo pati linksmiausia dalis“;
 ,,Man labai patiko gaminti. Norėčiau daugiau tokių pamokų“;
 ,,Buvo labai smagu. Išmokome patys gaminti jogurtą, girą, bandeles, kurios buvo labai  skanios“;
 ,,Pamačiau DNR, kuri atrodo tokia  paprasta“;
 ,,Gira pavyko ir buvo labai skani“;
 ,,Viskas labai patiko: gaminti, sužinoti apie biotechnologijas, išsakyti savo nuomonę apie GMO“.
…..
Biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė
Technologijų mokytoja metodininkė Virgilija Juzefovičienė
Skip to content