Projektas ,,Dialogas. Miesto jungtys“

…..Norinti atkreipti jaunų žmonių dėmesį į tai, kad miestas nėra tik kavinės ir parduotuvės, Vilniaus mokytojų namų iniciatyva  buvo  sukurtas ir vykdomas  projektas, kultūrinių ekskursijų – pamokų ciklas  „Dialogas. Miesto jungtys“. Tai  kūrybiškos pamokos mieste. Mokiniai  buvo  įtraukti į mokymosi procesą, skatinami  domėtis savo artimiausia kultūrine aplinka, atrasti joje dalykų, objektų, kurie juos sudomintų ir skatintų toliau smalsauti, domėtis miestu ir jo kultūriniais procesais. Kartu su pedagogais bei ekskursijų vadovais  užsiėmimai buvo suplanuoti  taip, kad mokiniai,  grįžę į klasę,  galėtų kūrybiškai tęsti mokymąsi savo ugdymo įstaigoje  bei patirtį ekskursijoje paversti asmenybės augimo pamokomis.

…..Šiame projekte dalyvavo keturios mokyklos iš regionų, tarp jų ir mūsų Vilniaus r.  Paberžės ,,Verdenės“  gimnazija. Gimnazijai atstovavo IG klasės mokiniai. Projektas buvo suskirstytas į tris etapus. Pirmiausia,  lektoriai buvo atvykę į gimnaziją, susitikime su mokiniais ir mokytojais  pristatė kultūrines ekskursija – pamokas. Gimnazistai kartu su mokytojais rinkosi jiems įdomias būsimas  veiklas, teikė siūlymus, kaip kultūrines pamokas būtų galima integruoti į mokomuosius dalykus.
…..Antras etapas – kultūrinės ekskursijos – pamokos Vilniuje. Pirmosios  ekskursijos – pamokos  ,,Matematika ir dailė“ metu, kurią vedė geologas Simonas Saarman,  mokiniai buvo supažindinti su architektūros stiliais (gotika, renesansu, baroku, klasicizmu, eklektika ir kt.). Prie konkrečių miesto pastatų, pagal užduočių lapus, išskyrė tam tikras architektūrines eksterjero detales, apskaičiavo jų simetrijos elementų dydžius ir  santykius. Vėliau palygino, kaip per istorinius laikotarpius keitėsi pagrindinių simetrijos elementų pobūdis.
…..Gidė, režisierė Gitana Platakytė – Grigienė hakeriškoje ekskursijoje ,,Kodų nulaužėjai arba X failai“ supažindino mūsų gimnazistus ne tik  su Vilniaus pastatų, gatvių, pilių istorija, bet padėjo išsiaiškinti nutylėtus, įslaptintus sostinės praeities faktus, įvykius bei suvokti, kodėl taip atsitiko. Visi drauge bandė susieti miesto ir valstybės raidos etapus su išsiaiškintais, įslaptintais faktais ir įvykiais.
…..Savęs pažinimo pamokoje „Gyvieji paveikslai“, kuri vyko Radvilų rūmuose, Vilniuje, gimnazistai  mokėsi suprasti muziejaus ekspozicijas, dalyvaudami  įvairiose  kūrybinėse  veiklose,  lavino vaizduotę. Drauge su psichodramos specialiste, pedagoge ir  režisiere  Vida Lipskyte mokiniai  kūrė istorijas ir konstravo siužetą, ugdė kūrybinio bendravimo įgūdžius, mokėsi  menų integracijos galimybių.
…..,,Iššūkis“ – tai trečiojo projekto ,,Dialogas. Miesto jungtys“ etapo  pavadinimas. Mokiniai patys turėjo sukurti kūrybišką kultūrinę pamoką savo aplinkoje  ir ją pristatyti lektoriams (dalyvavo projekto iniciatorė Lina Užkuraitytė)  ir gimnazijos bendruomenei. IG klasės gimnazistai pravedė  virtualią ekskursiją – pamoką ,,Paberžė ir jos apylinkės“.  Jie papasakojo, kad Paberžės gyvenvietė istoriniuose šaltiniuose yra paminėta 1484 m., kai čia buvo pastatyta bažnyčia, 1503 m. buvo įkurta parapija. XVI a. kaimas minimas kaip Beržai. Apie 1900 m. minimas Paberžės dvaras, kuriame vykdavo bulių kautynės. Paberžė smarkiai nukentėjo per II pasaulinį karą. Išliko tik senojo gyvenvietės centro kontūrai (išplėstos gatvės formos aikštė) ir keli senesni pastatai prie jos. Taip pat gimnazistai pristatė ir netoli Paberžės esančius lankytinus objektus: Kazimieravo dvarą ir ežerą, Anavilio dvarą, Glitiškių dvarą, ežerą ir antrąjį pagal dydį Lietuvos ąžuolą, Akmenos sentikių cerkvę. Papasakojo įdomių legendų apie dvaruose gyvenusius žmones, užkastus lobius, aiškino vietovių pavadinimų kilmę. Visi aktyviai dalyvavo tiek pristatydami savo krašto apylinkes, tiek atlikdami užduotis bei įsivertindami ir aptardami pristatymus.
…..Projekto iniciatorė, tarptautinio kino festivalio vaikams ir jaunimui direktorė  Lina Užkuraitytė gimnazijos mokiniams pravedė kultūrinę ekskursiją – pamoką ,,Europos kinas – kultūrų dialogai“. Gimnazistai žiūrėjo  ir analizavo trumpo metro filmus.  Jie mokėsi pažinti ir suvokti tam tikrus kultūrinius kodus, socialines aplinkos skirtybes, ugdėsi atvirumą, tarpusavio supratimą, mokėjimą gerbti ir vertinti kultūrų įvairovę, toleranciją.  Taip pat diskutavo aktualiais jauniems žmonėms klausimai, kokia yra bendra visiems europiečiams vertybių sistema.  
…..Projektas ,,Dialogas. Miesto jungtys“ baigėsi, bet dialogas su miestu mums dar tęsis. Ir toliau rengsime  kultūrines – edukacines pamokas mieste, formuosime tradiciją reflektuoti, siejant pamokos turinį su savęs pažinimu, skatinsime jaunų žmonių domėjimąsi kultūrine aplinka, siejant žinias su jų asmeniniu tobulėjimu. Juk miestas senas ir nuolat keičiasi – taip pat ir jaunas žmogus: augdamas save kuria, tobulina ir atskleidžia.
…..
…..Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Lina Mikutytė
Skip to content