Netradicinė lietuvių kalbos ir literatūros veikla bibliotekoje „Kalbantys knygų viršeliai“

…..Gruodžio 5 dieną 8 klasės mokiniai turėjo galimybę dalyvauti visiškai kitokioje lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje. Vietoje įprastų suolų – bibliotekos lentynos, vietoje vadovėlių – šūsnis įvairiausių žanrų knygų, o vietoje taisyklių kartojimo – kūrybinis eksperimentas. Netradicinę veiklą „Kalbantys knygų viršeliai“ organizavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Violeta, specialioji pedagogė Beatričė ir bibliotekininkė Elvira.
…..Pamokos uždavinys buvo paprastas, bet kūrybiškai iššaukiantis – iš knygų pavadinimų sudėlioti prasmingas, gramatiškai taisyklingas ir originalias frazes, jas nufotografuoti bei įkelti į Padlet erdvę refleksijai. Mokiniai dirbo poromis ir grupelėmis: rinkosi knygų viršelius, derino pavadinimus, ginčijosi, kodėl vienas jungtukas tinka, o kitas – ne, bandė surasti netikėtus, bet prasmingus žodžių derinius. Ši užduotis tapo savotišku literatūriniu žaidimu, kuriame kiekvienas žodis buvo svarbus. Knygos lentynose virto kūrybos įrankiais: iš jų mokiniai sudėliojo viską – nuo trumpų metaforiškų posakių iki intriguojančių miniatiūrų.
…..Vienas svarbiausių šios veiklos tikslų buvo tarpusavio bendradarbiavimas. Mokiniai turėjo tartis, argumentuoti savo pasirinkimus, ieškoti kompromiso ir kartu nuspręsti, kuris žodžių junginys geriausiai perteikia mintį. Tam pasitarnavo ir mokytojų akcentuoti socialiniai bei kūrybiniai uždaviniai – gebėjimas kalbėti, išklausyti ir drąsiai siūlyti idėjas. Ne mažiau svarbus buvo ir kultūrinis aspektas: mokiniai vartė įvairių žanrų knygas – nuo klasikos iki šiuolaikinės literatūros, taip praplėsdami savo pažintį su skaitymo pasauliu.
…..Sukurtas frazes reikėjo nufotografuoti ir įkelti į Padlet platformą, kur visų grupių darbai virto bendru kūrybiniu koliažu. Mokiniai galėjo matyti vieni kitų idėjas, komentuoti ir reflektuoti. Ši erdvė tapo puikiu būdu parodyti, jog skaitmeninės technologijos gali būti naudojamos ne tik žinių įsiminimui, bet ir kūrybinio proceso įprasminimui.
…..Veiklos pabaigoje mokiniai pildė refleksijos lapus. Daugelis parašė, kad veikla buvo įtraukianti, skatino mąstyti, ieškoti prasmių ir kūrybiškai žvelgti į žodžius. Dauguma mokinių paminėjo, jog norėtų panašios pamokos ateityje.
…..Kalba – tai dovana. Ja galima išreikšti save – savo mintis, jausmus, kūrybą. Smagu, kai į tokią veiklą galime įsijungti visi.
 
Lietuvių kalbos ir literatūros vyresnioji mokytoja Violeta Kaziūnienė,
specialioji pedagogė Beatričė Naujalienė
Skip to content