Tarptautinis projektas ,,Kartu paskaitykim knygelę 2025“

…..Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių  vaikai 2025 m. sausio 20 – vasario 14 dienomis dalyvavo tarptautiniame projekte ,,Kartu paskaitykim knygelę“. Projekto tikslas – skatinti šalies ir užsienio lietuvių vaikų skaitymą bei domėjimąsi lietuvių rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba, ugdyti kūrybiškumo ir komunikavimo kompetencijas.
…..Projektas vyko trimis etapais. Pirmojo etapo metu vaikai drauge su mokytojomis skaitė pasirinktus Evelinos Daciūtės kūrinius. Antrojo projekto etapo metu mokytojos organizavo įvairias kūrybines ir edukacines veiklas.  Naudodami įvairias priemones ir technologijas, vaikai kūrė įsivaizduojamus girdėto teksto personažus/vaizdus: piešė, lipdė, konstravo, diskutavo, kūrė plakatus ir knygelių pristatymus. Trečiojo etapo metu gerąja darbo patirtimi savanoriškai dalinosi projekte dalyvaujantys mokytojai, užfiksuotas projekto veiklų akimirkas talpino Facebook platformos uždaroje grupėje „Kartu paskaitykim knygelę“.
…..Gimnazijos IU  ir  PU grupių vaikai noriai dalyvavo knygelių mylėtojų projekte. Drauge su gimnazijos bibliotekininke Inga  mažieji skaitė ir aptarė  Evelinos Daciūtės  knygelę ,,Meškiai eina į mokyklą“. Vaikai dalinosi savo mintimis apie mokyklą,  išsakė savo svajones, lūkesčius, nerimą. Pasakojo draugams, kad labai laukia tos puikios dienos, kai taps tikrais pirmokais.  Mažieji meškių draugai atliko daug įvairiausių veiklų: keliavo į tikrą meškių mokyklą, sužinojo, kur meškiai gyvena, ką  jie mėgsta ėsti, kokių spalvų būna meškinų kailiai, kaip atrodo jų pėdsakai. Vaikai vedė savo meškinus į stebuklingą  mišką, drauge šoko su rudnosiais, kūrė meškių olas ir  piešė savo naujuosius draugus.
…..Vaikų sudominimas patrauklia kūryba dar ankstyvajame amžiuje yra svarbus, nes skatina domėtis knygomis ateityje, lavina mąstymą bei turtina kalbą, puoselėja mūsų šalies kultūrą ir tautinę tapatybę.
…..Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai dar negeba išsamiai analizuoti kūryboje slypinčios informacijos, tačiau jie suvokia girdėtą tekstą, gali išreikšti visa tai piešiniu, iliustracija arba lipdiniu. Kūrybinis darbas ir yra pirmoji vaiko teksto suvokimo išraiška.
…..Dalyvavimas šiame projekte suteikė mažiesiems ugdytiniams daug džiaugsmo, gerų emocijų, mokė įdėmiai klausytis ir mąstyti, skatino kurti.
 
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Birutė Baušienė
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Irina Daugvilienė
Gimnazijos  bibliotekininkė Inga  Strelienė
Skip to content