…..Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių mokytojos inicijavo ir drauge su savo ugdytiniais dalyvavo Maišiagalos krašto ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, tėvų (globėjų), mokytojų STEAM projekte ,,Stebiu, tyrinėju, eksperimentuoju, atrandu“.
…..Projektas vyko 2024 m. gegužės 1-31 dienomis.
…..Projekto tikslas – skatinti ugdytinius stebėti, tyrinėti, eksperimentuoti ir atrasti gamtos reiškinius artimiausioje aplinkoje per STEAM veiklas.
…..Projekto dalyviams buvo pasiūlytos keturios rekomenduojamų veiklų temos : „Aš stebiu augalus“, „Kas gyvena pievoje?“, „Žalioji palangė – žalioji lysvė“ ir „Aš jaunasis meteorologas“.
…..Gimnazijos ugdytiniai, dalyvaudami projekte, išbandė visų keturių rekomenduojamų temų veiklas. Drauge su mokytojomis vaikai mokėsi pažinti ir atpažinti artimoje aplinkoje augančius augalus, ieškojo informacijos apie juos, tyrinėjo, diskutavo, kaip augalai prisitaiko prie aplinkos sąlygų, kad išgyventų.
…..Lauke mažieji zoologai tyrinėjo pievos gyvūnijos bendrijas. Ikimokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai keliavo į Vilniaus universiteto Zoologijos muziejų. Mažyliai pateko į įspūdingas muziejaus erdves, aplink vaikus stiklo vitrinose rikiavosi įvairiausios gyvūnų kolekcijos. Vaikai klausėsi pasakojimų apie vorus, drugelius, vėžlius, apžiūrinėjo kriauklių rinkinius.
…..Praktiškai augindami ir prižiūrėdami augalus, mažieji biologai susipažino su augalo augimo ciklais (nuo sėklos iki augalo).
…..Žaisdami ir veikdami Mažojoje meteorologijos stotyje, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai stebėjo pavasarinius orus, žymėjo juos orų kalendoriuje, mokėsi pranešti draugams dienos orų prognozę, nustatinėjo vėjo kryptį, gaudyklėmis gaudė vėjo gūsius.
…..Projekto metu mažieji tyrinėtojai paryrė daug džiugių akimirkų, ugdėsi kūrybiškumą ir lavino meninės saviraiškos gebėjimus, mokėsi kantriai stebėti, tyrinėti, eksperimentuoti ir atrasti gamtos reiškinius artimiausioje aplinkoje. Mokytojos, siekdamos ugdymo(si) sėkmės ir plėtodamos įtraukųjį ugdymą, kūrė aplinkas, skatinančias individualių vaikų ugdymo(si) poreikių realizavimą ir aktyvų dalyvavimą STEAM veiklose.
…..Projekte dalyvaujantys Maišiagalos krašto mokytojai dalinosi savo projektinėmis veiklomis uždaroje Facebook grupėje ,,Stebiu, tyrinėju, eksperimentuoju, atrandu“. Projekte dalyvavo septynios švietimo įstaigos ir šešiolika pedagogų.
…..Džiaugiamės, kad ugdytiniai su džiaugsmu dalyvavo įvairiose STEAM veiklose, o Maišiagalos krašto mokytojai noriai dalinosi gerąja darbo patirtimi.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos
Birutė Baušienė
Stanislava Cijunaitienė