……Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės’’ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių ugdytiniai dalyvavo Vilniaus rajono švietimo įstaigų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, projekte ,,Kūrybiškas vaikų ugdymo aplinkų ir erdvių panaudojimas“. Projektas vyko nuo 2019 m. spalio iki 2020 m. balandžio mėnesio. Projekto tikslas – ugdymo metu kuo plačiau panaudoti ugdymo aplinkų ir erdvių teikiamas galimybes.
……Projektinę veiklą ,,Verdenės“ gimnazijos ugdytiniai pradėjo ,,Rudenėlio švente“. Rudens pramoga vyko gimnazijos kieme, mažųjų žaidimų aikštelėje. Pirmiausia mažieji nuskubėjo prie pušynėlio, kur sutiko briedį. Po to mažieji keliautojai pateko į labirintų parką, kur juos pasitiko vikruoliai tigriukai. Eidami toliau, vaikai sutiko gudruolį lokį daržininką, kuris bandė įminti rudenėlio mįsles. Kelionė rudeniniu takeliu tęsėsi, mažieji iškylautojai sutiko kiškį dailininką, kuris visus pakvietė papuošti rudeninį takelį. Linksmai pažaidę, paišdykavę ir ištyrinėję visas kiemo erdves, vaikai atskubėjo į apdovanojimų aikštelę. Šventė padovanojo vaikams juoką, gerą nuotaiką ir po stebuklingą sidabrinį obuolį.
……Projektinė veikla tęsėsi, ir mažieji gimnazijos ugdytiniai spalio mėnesį visus pakvietė į parodėlę ,,Rudens puokštė“. Spalvoti ir įspūdingi rudeniniai vaikų ir jų tėvelių daryti darbeliai ne tik papuošė grupes, bet ir džiugino akį.
……Lapkričio – gruodžio mėnesiais ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai dalyvavo mini projekte ,,Gimnazija – mūsų namai“. Projektą organizavo ir padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių mokytojos, gimnazijos administracija, mokytojai dalykininkai bei techninis personalas. Projekto vykdymo laikotarpiu mažieji ugdytiniai lankėsi įvairiose gimnazijos erdvėse, susipažino su jose dirbančiais žmonėmis, klausėsi jų pasakojimų, praktiškai išbandė įvairias veiklas. Vaikai lankėsi istorijos, informacinių technologijų ir fizikos kabinetuose, muzikos ir dailės klasėse, direktorės ir pavaduotojos kabinetuose, bibliotekoje, techninio personalo (apsaugos) patalpose. Projekto metu mažieji knygelių mylėtojai ne kartą lankėsi gimnazijos bibliotekoje. Pirmą kartą vaikai dalyvavo pažintinėje ekskursijoje po biblioteką ir apžiūrėjo naujų spaudinių parodėlę, skirtą mažiesiems. Antrą kartą lankydamiesi bibliotekoje, jaunieji skaitytojai dalyvavo praktinėje pažintinėje veikloje ,,Knygelių gydykla“ bei susipažino su elektroninėmis knygomis.
……Žiemos projektinė veikla prasidėjo gruodžio pradžioje, kai gimnazijos ikimokyklinukai pakvietė visus į ,,Linksmąją kalėdinę ,,Bitučių“ kepyklėlę“. Kepyklėlės darbas vyko įvairiose gimnazijos erdvėse: ikimokyklinio ugdymo grupėje vaikai žiūrėjo video receptus ir formavo kepinius, technologijų kabinete ikimokyklinukai kepė sausainius, gimnazijos salėje šoko ir žaidė. Kol sausainukai kepė, po gimnaziją pasklido gardus cinamono, apelsinų ir šokolado kvapas. Jis visiems priminė apie ateinančias gražiausias žiemos šventes. O prieš Kalėdas mažieji gimnazijos ugdytiniai dalyvavo tradicinėje Kalėdinėje mugėje, kuri šurmuliavo gimnazijos koridoriuose ir klasėse. Mažieji ugdytiniai, padedami mokytojų ir tėvelių, prekiavo savo pagamintais skanėstais ir suvenyrais.
……Vasario mėnesį vaikai dalyvavo kūrybinėje akcijoje ,,Aš apglėbsiu gimtą šalį“. Savo sukurtomis girliandomis vaikai apjuosė gimnazijos naujojo korpuso koridorių ir dekoravo grupių patalpas. Trispalviai paukšteliai linksmai skriejo tarp ąžuolo lapelių, čiulbėdami apie laimingus mažuosius Paberžės vaikučius, kurie auga laisvoje ir nepriklausomoje šalyje. Kovo mėnesį mažieji ugdytiniai dalyvavo respublikiniame pažintiniame projekte ,,Gintaro rūmų paslaptys“. Šio projekto metu vaikai išbandė daug naujų netradicinių aplinkų ir veiklų. Mažieji tyrinėtojai dalyvavo imitaciniame skrydyje, ,,Jūros laboratorijoje“ tyrė gintarus, akmenukus, kriaukles, dėliojo jūros dugno maketą. Virtualioje ugdymosi erdvėje keliavo po Palangos kurortą, žiūrėjo filmuką apie gintaro atsiradimo istoriją.
……Dalyvaudami Vilniaus rajono švietimo įstaigų projekte ,,Kūrybiškas vaikų ugdymo aplinkų ir erdvių panaudojimas“, stengėmės ugdymo procese naudoti kuo įvairesnes, netradicines aplinkas ir erdves. Skatinome vaikus jomis domėtis, tyrinėti, ugdėme vaikų kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi, iniciatyvumą. Stengėmės vaikams sukurti tokią ugdymosi aplinką, kuri skatintų mokytis, kurti, tyrinėti, atrasti. Aktyvus dalyvavimas įvairiuose projektuose, ekskursijose, kūrybinėse veiklose suteikė vaikams daug teigiamų emocijų, skatino bendrauti ir bendradarbiauti, lavino adaptyvaus elgesio gebėjimus, padėjo susipažinti su įvairiomis gimnazijos erdvėmis bei geriau suvokti skirtingų erdvių paskirtį.
……
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos