…..Šių metų rugsėjo 17 – 20 dienomis mūsų gimnazijoje vyko LR Sveikatos Apsaugos Ministerijos inicijuotas projektas ,,VAIKŲ IR PAAUGLIŲ ĮTRAUKIMAS Į SVEIKĄ IR AKTYVŲ GYVENIMO BŪDĄ“, kurį finansavo ES struktūriniai fondai. Projekto vykdytojas – Baltijos „Gyvenimo meno“ labdaros ir paramos fondas. Projekto partneriai – Vilniaus apskrities mokyklos, tarp jų ir mūsų gimnazija (2018 m. lapkričio mėn. esame pasirašę bendradarbiavimo sutartį bei partnerio deklaraciją).
…..8-IVG klasių mokiniams buvo pravesta programa YES (youth empowerment seminar – jaunimo stiprinimo seminaras). Programą vedė instruktorius, Eligijus Valskis, turintis ilgametę darbo su jaunimu patirtį ir gerą humoro jausmą. Programa suteikė jaunimui žinių ir praktinių įgūdžių̨, padėsiančių suvaldyti neigiamas emocijas, susidoroti su stresu, šalinti psichinę įtampą ir fizinį nuovargį, pagerinti bendravimo, komandinio darbo įgūdžius, ugdyti lyderio savybes, auginti sąmoningumą ir atsakomybės jausmą.
…..Programą sudarė 3 moduliai (diskusijos, mokymasis, fizinis aktyvumas):
- Sveikas kūnas – fiziniai tempimo ir kūno stiprinimo pratimai bei procesai, padedantys išmokti sąmoningo valgymo, interaktyvios diskusijos apie sveiką maistą ir mitybą;
- Sveikas protas – mokomasi streso valdymo technikų, specialūs pratimai pykčiui, nerimui, depresijai sumažinti, atsipalaidavimo pratimai protui nuraminti ir procesai, padedantys atgaivinti žmogiškąsias vertybes – atsakomybę, pagarbą, gerumą, bendrumą, entuziazmą, tarnystę;
- Sveikas gyvenimo būdas – komandinis darbas, kurio metu mokomasi suvaldyti emocijas ir išspręsti konfliktus; interaktyvūs procesai, kurie padeda sustiprinti socialiai orientuotą elgesį ir bendradarbiavimą; dinamiškos diskusijos, mokančios tikslo siekimo ir teisingų sprendimų pasirinkimo; praktinės žinios, didinančios pasitikėjimą savimi, savo vidine jėga, kad jaunimas galėtų atlaikyti bendraamžių spaudimą ir padarytų teisingą pasirinkimą, kai susiduria su gyvenimo iššūkiais.
…..Mokiniai liko patenkinti pravesta programa, jautėsi daugiau sužinoję ir įgiję tam tikrų įgūdžių. Šis projektas padėjo formuoti sampratą apie sveikatą, kaip asmens ir visuomenės vertybę, ugdyti ir formuoti teigiamą mokinių požiūrį į sveikatos stiprinimą ir sveiką gyvenimo būdą.