…..2018 m. lapkričio mėnesį Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijoje prasidėjęs projektas ,,Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“ netrukus baigsis.
…..Projekto ,,Tyrinėjimo menas“ tikslas – atskleisti ir ugdyti mokinių XXI – ojo amžiaus gebėjimus, ypač kritinį mąstymą, kūrybingumą, iniciatyvumą bendrojo ugdymo procese. Šio tikslo buvo siekiama visą projekto vykdymo laikotarpį drauge su kūrybinių profesijų atstovais, tyrinėjant ir sprendžiant gimnazijos patiriamus mokymosi iššūkius.
…..Projekto įgyvendinimo gimnazijoje metu intensyviame tyrinėjimo ir mokymosi procese dalyvavo mūsų gimnazijos 6 klasės mokiniai. Vasario 14 dieną šeštokai vyko į projekto baigiamąją išvyką, kurios tikslas – asmenybių tipų tyrinėjimas, lyderystės, asmeninio augimo, iniciatyvumo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo ugdymas.
…..Mokiniai vyko į,,Robotikos akademiją“, kur patys iš lego konstravo robotus, kurie juda ir veikia, juos instaliavo, o vėliau vyko robotų kovos. Vaikai, dirbdami poromis, pagamino SAVĄJĮ AŠ prototipą, jį nusifotografavo bei papasakojo, kokiomis savybėmis pasižymi kiekvieno jų robotas. Taip naudojant pažangiausias šiuolaikines priemones – edukacinius robotus – buvo ugdomos moderniosios vaikų kompetencijos.
…..Kitas edukacinis užsiėmimas vyko ,,Lietuvos teatro, muzikos ir kino“ muziejuje, kur mokiniai dalyvavo edukaciniame užsiėmime ,,Triukšmų įgarsinimas kino filmuose“, kurį vedė muziejininkas, kino garso režisierius Vidmantas Kazlauskas. Kine triukšmas – tai terminas, reiškiantis visus garsus, išskyrus kalbą ir muziką. Filmuojant profesionalų kiną, vaizdas fiksuojamas kino juostoje, o garsas įrašomas atskirai. Po filmavimo ant nufilmuoto vaizdo garsas „uždedamas“, t. y. garsas pritaikomas tam vaizdui. Kaip toks garsas ar kiti triukšmai sukuriami pagalbinėmis priemonėmis ir dar daug kitų įdomių dalykų apie triukšmų įgarsinimą, kuriant kino filmus, mokiniai sužinojo šio edukacinio užsiėmimo metu. Be to, patys mokiniai turėjo progą įgarsinti triukšmą – vandens sėmimą iš valties, grandinės, kuria pririšta valtis, nuėmimą, irklavimą, senos moteriškės lipimą į kalną ir daugelį kitų triukšmo garsų. Edukacinio užsiėmimo pabaigoje žiūrėjo savo įgarsintą animacinį filmuką ,,Baubo liga“. Po užsiėmimo mokiniai patys tyrinėjo, kokios asmeninės žmogaus savybės reikalingos, kad būtų galima kurti filmui muziką, garsus, kokios savybės reikalingos aktoriams, be to, šeštokai išsakė savo mintis, ar jie galėtų tapti aktoriais.
…..
…..Refleksijos metu išsakytos mokinių mintys apie edukacinę išvyką:
…..,,Buvo labai įdomu konstruoti robotus ir stebėti robotų kovas“;
…..,,Patiko dirbti porose, o robotų kovų metu jausti, kad mes komanda“;
…..,,Supratau, kad dirbant svarbu atidumas, susikaupimas, kūrybiškumas“;
…..,,Pasijaučiau tikru kūrėju“;
…..,,Labai įdomių dalykų sužinojau apie kino kūrimą, o ypač apie triukšmo įgarsinimą;
…..,,Labai patiko įgarsinti įvairius garsus“;
…..,,Abu užsiėmimai buvo labai įdomūs“.
…..
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lina Mikutytė
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Lina Keršulytė