Įtraukiojo ugdymo principų įgyvendinimas, plečiant tarpinstitucinį bendradarbiavimą

…..2025 metais penkios Vilniaus rajono gimnazijos (Marijampolio M. Lukšienės, Pagirių, Paberžės „Verdenės“, Valčiūnų ir Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos) inicijavo ir įsitraukė į bendrą projektą „Įtraukiojo ugdymo principų įgyvendinimas, plečiant tarpinstitucinį bendradarbiavimą“. Projektu siekta stiprinti įtraukųjį ugdymą, dalijantis patirtimi, telkiant vadovus, pedagogus ir švietimo pagalbos specialistus bei kuriant veiksmingą gimnazijų bendradarbiavimo tinklą.
…..Įgyvendinant projektą, sukurta ir praktiškai išbandyta švietimo įstaigų tinklaveika, orientuota į realių sprendimų paiešką įtraukties srityje. Projekto metu vyko kryptingos veiklos: gimnazijose organizuoti mokymai apie įtraukiojo ugdymo metodus ir strategijas, stiprintos Vaiko gerovės komisijų narių kompetencijos, diegtos papildomos priemonės specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių pažangai stebėti ir analizuoti. Organizuota konferencija apie universalaus dizaino principų taikymą mokyklose, kurioje dalyvavo visų bendradarbiaujančių gimnazijų atstovai. Projekto metu parengtos ir visoms gimnazijoms pristatytos rekomendacijos dėl įtraukiojo ugdymo gerinimo.
…..Gruodžio 18 dieną vyko nuotolinė gerosios patirties sklaidos sesija, subūrusi vadovus, pedagogus ir švietimo pagalbos specialistus iš bendradarbiaujančių mokyklų. Susitikimo metu dalyviai pristatė savo gimnazijų patirtis: aptarė įtraukiojo ugdymo organizavimą, skirtingų gebėjimų mokinių įtrauktį į bendras veiklas, pozityvaus elgesio formavimo praktikas, universalaus dizaino taikymą pamokose, bendradarbiavimo modelius.
…..Sesija tapo atvira erdve diskusijoms, leidusia ne tik pasidalyti sėkmės pavyzdžiais, bet ir reflektuoti iššūkius, ieškoti bendrų sprendimų bei įkvėpimo tolimesniems pokyčiams. Dalyviai pabrėžė, kad bendradarbiavimas tarp mokyklų leidžia greičiau rasti veiksmingus sprendimus ir kurti palankesnę, saugesnę ugdymosi aplinką kiekvienam mokiniui.
…..Projektas parodė, kad kryptinga partnerystė, nuoseklus patirties dalijimasis ir bendras mokymasis yra svarbus žingsnis stiprinant įtraukųjį ugdymą mokyklose. Įgytos įžvalgos ir sukurti bendradarbiavimo modeliai taps tvirtu pagrindu tolimesniems darbams, siekiant, kad kiekvienas mokinys jaustųsi matomas, girdimas ir sėkmingas savo ugdymosi kelyje.
 
Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos administracija
Skip to content