…..Lietuvos Valstybės atkūrimo dienos išvakarėse Maišiagalos krašto švietimo įstaigos, teikiančios ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, dalyvavo unikaliame projekte – virtualioje STEAM darbelių nuotraukų parodoje „Mano trispalvė“. Šis projektas subūrė mažuosius kūrėjus, jų mokytojus bei bendruomenes, skatino kūrybiškumą, meninius gebėjimus ir patriotiškumą.
…..Parodą inicijavo ir organizavo Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių mokytojos, projektą koordinavo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Violeta Kaziūnienė.
…..Paroda vyko 2025 m. vasario 3-28 dienomis.
…..Parodos tikslas – įtraukti ugdytinius į aktyvią STEAM veiklą, tyrinėjant, eksperimentuojant ir kūrybiškai atrandant Lietuvos vėliavos spalvas.
…..Ugdytiniai įvairiomis technikomis – tapydami, klijuodami, konstruodami – išreiškė savo meninius sumanymus, kurie įprasmino Vasario 16-osios šventę. Kiekviena parodoje dalyvavusi mokytoja organizavo ugdomąsias veiklas, kurių metu vaikai per mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) metodus pažino spalvų pasaulį. Mokytojos, siekdamos ugdymo(si) sėkmės ir plėtodamos įtraukųjį ugdymą, kūrė aplinkas, skatinančias individualių vaikų ugdymo(si) poreikių realizavimą ir aktyvų dalyvavimą STEAM veiklose. Organizuotų veiklų metu mažieji ugdytiniai patyrė daug džiugių akimirkų, ugdėsi kūrybiškumą ir lavino meninės saviraiškos gebėjimus, mokėsi kantriai stebėti, tyrinėti, eksperimentuoti ir atrasti spalvas artimiausioje aplinkoje. Kūriniuose atsispindėjo vaikų vaizduotė, išradingumas ir pastangos perteikti trispalvės reikšmę jų kasdienybėje.
…..Visi sukurti darbai buvo įamžinti nuotraukose ir publikuoti uždaroje Facebook grupėje „Mano trispalvė“. Ši platforma tapo vieta, kur mokytojai galėjo pasidalinti savo ugdytinių pasiekimais, semtis idėjų ir stebėti kolegų kūrybiškumą.
…..Projektas neapsiribojo vien kūrybinėmis veiklomis – jis taip pat stiprino švietimo įstaigų bendradarbiavimą, skatino kolegišką dalijimąsi gerąja patirtimi. Kiekvienas dalyvis, pateikęs savo kūrybinių darbų nuotraukas, tapo svarbia parodos dalimi, o aktyvus įsitraukimas rodo, kad tokios iniciatyvos yra prasmingos ir reikalingos.
…..Iš viso projekte dalyvavo ir aktyviai įsitraukė į STEAM veiklas bei pasidalino savo ugdytinių darbais 41 mokytojas iš įvairių Vilniaus rajono švietimo įstaigų.
…..Pasibaigus parodai, visi dalyviai buvo apdovanoti Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos direktoriaus padėkos raštais. Šis įvertinimas paskatino tiek mokytojus, tiek ugdytinius toliau domėtis STEAM metodais, eksperimentuoti ir kūrybiškai pažinti pasaulį.
…..Parodos organizatoriai džiaugiasi dideliu dalyvių aktyvumu ir tikisi, kad tokios iniciatyvos taps gražia tradicija, įtraukiant vis daugiau ikimokyklinio ugdymo bendruomenių. „Mano trispalvė“ ne tik sujungė meną ir mokslą, bet ir suteikė galimybę mažiesiems piliečiams dar geriau pažinti savo šalies simbolius per kūrybą ir bendrystę.
…..Dėkojame visiems dalyviams ir laukiame naujų kūrybinių iššūkių ateityje!