…..Vasario 3 dieną IIG klasės mokiniai netradiciškai mokėsi klasikinių biotechnologijų: savarankiškai atliko tiriamuosius praktinius darbus, stebėjo mikroorganizmus ir jų dauginimąsi per mikroskopą, gamino klasikinių biotechnologijų produktus (naminę varškę, jogurtą, mielines bandeles ir duonos girą).
…..Prieš atlikdami tiriamuosius darbus, išsiaiškinome biotechnologijų esmę, istorinius aspektus, išmokome skirti klasikines ir moderniąsias biotechnologijas. Mokiniai, stebėdami greitą mielių dauginimąsi, suvokė, kodėl mikroorganizmai naudojami biotechnologiniuose procesuose.
…..Klasikinės biotechnologijos produktus gaminome per integruotą technologijų ir biologijos pamoką. Mokiniai dirbo mažomis grupelėmis ir pagal visus technologinius reikalavimus pagamino varškę, girą, mielines bandeles su įvairiais įdarais bei duonos girą. Mielinę tešlą kildinome skirtingų temperatūrų aplinkoje. Geriausiai tešla iškilo +25 laipsnių temperatūroje, o visai neiškilo +5 laipsnių temperatūroje. Pastebėjome, kad uždengta tešla iškilo geriau negu tešla, kildinta atvirame dubenyje. Daugumai mokinių varškės gaminimo procesas buvo ,,atradimas“. Laikantis visų higieninių ir technologinių reikalavimų, mokiniams pavyko pagaminti labai skanų produktą, kurio užteko paragauti visiems . Girą taip pat pavyko pagaminti. Mielinės bandelės buvo labai greitai suvalgytos užsigeriant ,,tikru“ pienu. Tai rodo, kad kepinių kokybė buvo labai gera.
…..Šių metų projekto vykdytojai išsiskyrė motyvacija ir pasiruošimu darbui. Ypač sumanūs ir aktyvūs buvo klasės vaikinai. Visą gamybos procesą koordinavo Ugnė Juzefovičiūtė, kuri ne tik spėjo atlikti visas savo veiklas, bet ir padėjo klasės draugams susidoroti su užduotimis.
Biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė