STEAM PROJEKTAS ,,KLASIKINĖS BIOTECHNOLOGIJOS PRAKTIŠKAI “

…..Vasario 3 dieną IIG klasės mokiniai netradiciškai mokėsi klasikinių biotechnologijų: savarankiškai atliko tiriamuosius  praktinius darbus, stebėjo mikroorganizmus ir jų dauginimąsi  per mikroskopą, gamino klasikinių biotechnologijų produktus (naminę varškę, jogurtą, mielines bandeles ir duonos girą).
…..Prieš atlikdami tiriamuosius darbus,  išsiaiškinome biotechnologijų esmę, istorinius aspektus, išmokome skirti klasikines ir moderniąsias biotechnologijas. Mokiniai, stebėdami greitą  mielių dauginimąsi, suvokė, kodėl mikroorganizmai naudojami biotechnologiniuose procesuose.
…..Klasikinės biotechnologijos produktus gaminome per integruotą technologijų ir biologijos pamoką. Mokiniai dirbo mažomis grupelėmis ir pagal visus  technologinius reikalavimus pagamino varškę, girą, mielines bandeles su įvairiais įdarais bei duonos girą. Mielinę tešlą kildinome skirtingų temperatūrų  aplinkoje. Geriausiai tešla iškilo +25 laipsnių temperatūroje, o visai neiškilo +5 laipsnių temperatūroje. Pastebėjome, kad uždengta tešla iškilo geriau negu tešla, kildinta  atvirame dubenyje. Daugumai mokinių varškės gaminimo procesas buvo ,,atradimas“. Laikantis visų higieninių ir technologinių reikalavimų, mokiniams pavyko pagaminti labai skanų produktą, kurio užteko paragauti visiems . Girą taip pat pavyko pagaminti. Mielinės bandelės  buvo labai greitai suvalgytos užsigeriant ,,tikru“ pienu. Tai rodo, kad kepinių kokybė buvo labai gera.
…..Šių metų projekto vykdytojai išsiskyrė motyvacija ir pasiruošimu darbui. Ypač  sumanūs ir aktyvūs buvo klasės vaikinai. Visą gamybos procesą koordinavo Ugnė Juzefovičiūtė, kuri ne tik spėjo atlikti visas savo veiklas, bet ir padėjo klasės draugams susidoroti su užduotimis.
    
Biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė
Technologijų vyresnioji mokytoja  Kristina Simanavičiūtė
Skip to content