…..Trečius metus iš eilės Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos mažiausieji ugdytiniai dalyvavo ilgalaikėje programoje ,,Žaidimai moko“. Programa vyko rugsėjo – gruodžio mėnesiais.
…..Programos tikslas – lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikų kompetencijas, įtraukiant juos į aktyvią žaidybinę, patyriminę veiklą, skatinančią mąstymą ir kalbą per konkrečią patirtį.
…..Ikimokyklinio amžiaus vaikai stebi, tyrinėja juos supančią aplinką bei aplink vykstančius reiškinius. Bet yra dalykų, kurių vaikai negali matyti, o sužino apie juos tik mokytojo padedami. Ugdymo procesą visada galima sieti su knygomis. Šiuo atveju – enciklopedija. Tai – patikimas žinių šaltinis, savyje kaupiantis begalę įdomių temų iš praeities gyvenimo, sunkiau suvokiamų procesų ir kt. Atrinkus vaikams įdomias temas, galima žaismingai ir prasmingai organizuoti ugdomąsias veiklas. Šiuolaikinėje ugdymo įstaigoje, kaupiant naujas žinias, visada pasitarnauja STEAM ir patyriminis ugdymas.
…..Šių metų programoje ,,Žaidimai moko“ savarankiškam mokytojų darbui su vaikais buvo pateikta 10 temų, kurios parengtos pagal enciklopedijas vaikams. Pirmoji programos tema ,,Ruduo floristas“ kvietė vaikus tyrinėti rudenėlio spalvas, antroji programos tema ,,Kur gyvena vėjas?‘‘ mokė vaikus žaisti ir draugauti su vėju. Trečioji programos tema ,,Kelionių ruduo ir traukinys“ pakvietė vaikus į įspūdingą kelionę. Ketvirtoji programos tema ,,Pakeliui į olimpines žaidynes“ supažindino vaikus su olimpinių žaidynių istorija ir kvietė vaikus aktyviai sportuoti. Penktoji programos tema ,,Šikšnosparnis ir simetrija“ mokė vaikus atskirti simetriškus ir nesimetriškus daiktus bei supažindino su šauniu skraidančiu žvėriuku šikšnosparniu. Šeštoji programos tema ,,Raštas ir knygos“ kvietė vaikus tyrinėti įvairius ženklus bei ornamentus. Vaikai dalyvavo virtualioje edukacijoje, kurios metu mokėsi pasidaryti knygelę. Septintoji programos tema ,,Maistas, jo gaminimas ir lego“ supažindino vaikus su maisto įvairove ir kvietė praktiškai išbandyti savo gebėjimus virtuvėje. Aštuntoji programos tema ,,Menas ir Chameleonas“ kvietė vaikus virtualiai apsilankyti pasaulio parodose, pamatyti garsiausių menininkų darbus ir patiems savarankiškai kurti paveikslus. Vaikai taip pat susipažino su įdomiu padarėliu chameleonu, kuris irgi yra menininkas, nes moka keisti spalvas. Devintoji programos tema buvo veiklų savaitė pagal J. Donaldsson knygą „Grufo vaikelis“. Skaitėme ir vartėme knygelę. Susipažinome su stebuklingo miško gyventojais. Dešimtoji programos tema ,,Dangus ir mėnulis“ pakvietė vaikus tyrinėti dangų ir jame esančias planetas. Programą baigėme linksmu ,,Skrydžiu į mėnulį“.
…..Dalyvaudami ilgalaikėje programoje ,,Žaidimai moko“, ikimokyklinio ugdymo grupės ,,Bitutės“ vaikučiai kiekvieną savaitę atliko naujas veiklas, bandė įveikti įvairius iššūkius: mokėsi tyrinėti, mąstyti, kurti, atrasti, spręsti problemas, eksperimentavo su daiktais, aiškinosi jų savybes, atliko įvairias STEAM užduotis, stengėsi pasaulį pažinti pojūčiais. Veiklų ir žaidimų metu lavėjo vaikų vaizduotė, mąstymas, dėmesys, smulkioji motorika, kalbos ir kūrybos gebėjimai.
…..Dalinamės įdomiausių veiklų akimirkomis ir labai džiaugiamės, kad, linksmai žaisdami, tiek daug visko išmokome ir sužinojome.