…..Balandžio 4 dieną gimnazijos septintos klasės mokiniai lankėsi Vilniaus energetikos ir technikos muziejaus virsmo salėje. Atlikdami įvairias veiklas, mokiniai tobulino pažintines, mokėjimo mokytis, komunikavimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Edukacijos metu pagal naujausias STEAM metodikas buvo integruoti fizikos, inžinerinių technologijų, chemijos, biologijos, matematikos, ekonomikos, istorijos ir fizinio ugdymo mokomieji dalykai.
…..Virsmo salė – naujausia 1000 kv. m ETM erdvė – interaktyvi ekspozicija apie žmogaus santykį su energija. Virsmo salėje mokiniai suprantamai ir įtraukiai buvo supažindinti su įvairiomis energijos rūšimis, jos virsmais ir panaudojimo bei pritaikymo būdais ir formomis. Kiekvieną iš čia esančių eksponatų sudaro dvi dalys: aversas ir reversas. Averse randamas interaktyvus iššūkis, kurį įvykdęs lankytojas sugeneruoja įvairių veiklų pagalba energiją ir gauna už tai Kvantus, kuriuos vėliau galima išsikeisti į suvenyrus. Mūsų mokiniams teko nemažai ,,paprakaituoti“, kol sugeneruodavo reikiamą energijos kiekį, kurį vėliau galėjo panaudoti atlikti tam tikriems veiksmams ir surinkti reikiamą kiekį Kvantų. Virsmo salės gidė išsamiai aiškino kiekvieno eksponato paskirtį ir veikimo principą. Mokiniai susipažino su visomis energijos rūšimis ir panaudojimo galimybėmis.
…..Pačiame Virsmo salės centre, Faradėjaus narve, įrengtos dvi didžiausios Tesla ritės Baltijos šalyse, kurios gali būti panaudojamos kaip muzikos instrumentai. Pristatymo metu mokiniai ne tik sužinojo apie energijos gavimą, kaupimą ir vartojimą, bet galėjo patys pabandyti ,,sukurti žaibą“, jį paliesti ir išbandyti ,,žaibų muziką“. Buvo įdomu išgirsti daug negirdėtų faktų apie Nikola Teslos gyvenimą.
…..Mokinių dėmesį patraukė ir išmanusis robotas, kuris kūrė jų portretus. Informacinių technologijų pagalba buvo galima šį portretą atsisiųsti elektroninių paštu.
…..Smagu, kad šio renginio metu mūsų mokiniai (ypač vaikinai) buvo labai aktyvūs: prisirinko daug suvenyrų, drąsiai išbandė ričių veikimą bei Faradėjaus narvo įtaką energijos perdavimui, ,,vairavo“ Tesla automobilius ir dalijosi tarpusavyje naujais atradimais ir patirtais įspūdžiais. Smagu buvo girdėti prasmingus ir dalykiškus mokinių pokalbius.
…..Mokinių atsiliepimai: ,,Išbandžiau viską net po kelis kartus“ (Martynas), ,,Nepastebėjom, kaip prabėgo laikas“ (Arina ir Elinga), ,,Buvo smagu įsitraukti į muziejaus interaktyvias veiklas“ (Edgaras ir Ariomas), ,,Gerai, kad įgytas žinias galima iš karto pritaikyti praktiškai“ (Diana M.), ,,Iš tikrųjų buvo ką veikti“ (Airidas ir Lukas).
…..Nepastebimai prabėgo trys valandos Virsmo salėje. Grįžome pavargę, bet laimingi, nes supratome, kad mokantis ir sistemingai dirbant, galima ne tik gerai praleisti laiką, bet ir sukurti geresnę ateitį sau ir ateinančioms kartoms. Ne vienas mintyse pagalvojo, kad rimčiau pradės mokytis matematikos, fizikos, inžinerinių – informacinių technologijų bei chemijos dalykus.