VILNIAUS R. SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ SOCIALINIS PROJEKTAS ,,KALĖDINIŲ LINKĖJIMŲ IR SVEIKINIMŲ VIDEO PAŠTAS“

Aš noriu džiaugsmą
 Lyg  paukštį,
Nematytą, gražų,
 Laukinį
 Prisijaukinti.
 
Kai atlėks, nenuvykite jo,
Tik paberkit gerumo.
Pasidžiaugsim visi
 Sulaukta jo daina.
 
Tik prašau: nenuvykite džiaugsmo,
To  paukščio, tik paberkit gerumo!
                                                                          D.Skaisgirienė
 
 
     Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių mokytojos inicijavo ir drauge su savo ugdytiniais dalyvavo Vilniaus r. savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų socialiniame  projekte ,,Kalėdinių linkėjimų ir sveikinimų video paštas“.
     Projektas vyko nuo 2022 m. lapkričio 15 d. iki gruodžio13 d.
     Projekto  tikslas – socialinių idėjų plėtojimas, socialiai priimtinų, altruistinių elgesio būdų  mokymas  per kūrybines, komunikavimo, pažintines veiklas.
     Projektas vyko trimis etapais. Pirmasis etapas – ,,Mano seneliai“. Jo metu mokytojai kalbėjo su vaikais apie senelius, aptarė, kur jie gyvena (gyveno), ką veikia (veikė). Vaikai atsinešė į grupes senelių nuotraukų, sužinojo jų vardus, mokėsi juos teisingai ištarti. Mažieji anūkėliai puošė senelių vardus mažais piešinukais, ornamentais, dėliojo savo ir senelių vardų grandinėles, apžiūrėjo ir aptarė  senelių nuotraukas. Sužinojo ir mokėsi mažybinių, maloninių žodžių  seneliams pavadinti (močiutė, senelis, tėtušiukas, močiutėlė, sengalvėlis, sengalvėlė, senoliai, bočiai ).
     Antrojo etapo ,,Senolių išmintis“ metu vaikai klausėsi pasakėčios apie šluotą ir šapelį.  Ugdytiniai  su mokytojomis kalbėjo apie bendravimą, draugystę, pagalbą, vienybę. Aptarė išgirstą istoriją, drauge su mokytojomis apibendrino senolių išmintį: ,,Vienybėje – galybė, o nesantaika – pražūtis“.
     Atliko STEAM eksperimentą ,,Šluota ir šapelis“. Ši užduotis mažiesiems labai patiko. Vaikai tyrinėjo šluotas, mokėsi jas surišti, atrišti,  visi  išbandė šluotos ir šapelio stiprumą. Baigiantis antrajam projekto etapui, vaikai sukūrė kolektyvinį sveikinimo darbelį (kiekvienas individualiai gamino po atskirą detalę). Mažieji ikimokyklinio ugdymo grupės vaikai konstravo seneliams karuselę ir kepė sausainėlius, o priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai parengė seneliams net tris dovanėles: koliažinę aplikaciją ,,Namelis, kuriame gyvena meilė“, „Žibintų  sieną“ ir saldžiuosius sausainius.
     Trečiojo projekto etapo ,,Sveikinimai“ metu mokytojos kalbėjo su vaikais apie artėjančias gražiausias žiemos šventes. Aptarė, kad jos yra linksmos ir džiaugsmingos, bet ne visiems. Mokytojos pasakojo vaikams apie vienišus, užmirštus, apleistus, sergančius senelius, trumpai aptarė, kur jie gyvena.  Kalbėjo su vaikais, kaip senelius galima būtų pradžiuginti, artėjant Šv. Kalėdoms. Visi drauge dalijosi mintimis, klausė draugų pasiūlymų, diskutavo, kaip reikia sveikinti žmones, kaip jiems dera parodyti pagarbą (turime tinkamai apsirengti, pasipuošti, mandagiai kreiptis ir maloniai, gražiai, aiškiai kalbėti ir pan.). Vaikai mokėsi gražių kreipinių (mielieji, gerbiamieji, brangieji, mylimieji, šaunieji ir t.t.). Drauge su meninio ugdymo mokytoja abiejų grupių ugdytiniai sukūrė ir nufilmavo po smagų kalėdinį šokį, kuris ir buvo video sveikinimas seneliams.
     Dalyvaudami šiame projekte, mažieji gimnazijos ugdytiniai lavino socialinius, komunikavimo ir pažintinius gebėjimus bei kūrybiškumą. Tobulino altruistinio elgesio namuose ir grupėse įgūdžius: mokėsi užjausti, padėti, paguosti, nuraminti, globoti, dovanoti.   Vaikai domėjosi savo šeima, jos papročiais ir tradicijomis.
Šiame projekte dalyvavo penkios  Vilniaus r. švietimo  įstaigos, septyniolika pedagogų ir septynios ugdytinių grupės.
     Projekte dalyvaujantys mokytojai dalinosi savo projektinėmis veiklomis  uždaroje Facebook grupėje ,,Kalėdinių linkėjimų ir sveikinimų video paštas“. Iš jų buvo sukurtas video filmukas, kurio nuorodos  išsiųstos visiems projekto dalyviams ir Vilniaus r. savivaldybės senjorų globos įstaigoms.
     Džiaugiamės, kad prieš Kalėdas yra daug laimės, meilės ir gerumo mažųjų širdyse.
 
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos
Skip to content