Edukacinė pažintinė aštuntokų išvyka

…..Spalio 10 dieną 8 klasės mokiniai kartu su lietuvių kalbos mokytoja V. Kaziūniene lankėsi Lietuvių kalbos instituto Kalbos muziejuje „Lituanistikos židinys“. Šio muziejaus uždavinys – patrauklia ir šiuolaikiška forma perteikti naujausias kalbotyros žinias, šviesti visuomenę aktualiais kalbos vartojimo klausimais, kelti lietuvių kalbos prestižą, motyvuoti mokinius kaip būsimuosius kalbos tyrėjus ir puoselėtojus, propaguoti lietuvių kalbą kaip Europos daugiakalbystės bei kultūrų dialogo partnerę.
…..Smalsūs aštuntokai muziejuje sužinojo daug naujų ir įdomių dalykų: susipažino su įžymių kalbininkų svarbiausiais darbais ir įvairiomis kalbotyros sritimis, prisiminė lietuvių kalbos tarmes, sužinojo, iš kur atsirado lietuvių kalboje nosinės raidės ir kaip buvo sudaromas Didysis lietuvių kalbos žodynas. Be to, mokiniai sužinojo, kad lietuvių kalbos abėcėlės raidė Ė yra unikali, sukurta mokslininko Danieliaus Kleino (1653 m.), o raidė Ū, įdiegta Jono Jablonskio XIX a. pabaigoje, yra pati naujausia mūsų abėcėlės raidė.
…..Kalbos muziejuje mokinius sudomino stendai su archyvine medžiaga, unikaliais mokslininkams priklausiusiems daiktais. Stenduose esančią informaciją apie sąvokas, kalbos tyrėjus, tyrimų rezultatus papildančios elektroninės vartyklės,  kompiuteriniai skaitmeniniai žaidimai, karaokė  mokiniams padėjo suprasti, kokios tarmės yra skirtingos. Bet įdomiausi gimnazistams pasirodė kalbos žaislai – unikalūs eksponatai, kurie leidžia kalbą liesti rankomis. „Žodžių kilmės name“ buvo lengva išsiaiškinti, iš kur į mūsų kalbą atkeliavo žodžiai. Atidarius namo langelį su žodžiu, buvo matyti jo kilmė.
…..Dėmesį patraukė ir žaidimas „Tarmių dėlionė“, ir jau seniai visų pamėgtas kompiuterinis žaidimas „Kieti riešutėliai“. Žaidžiant šį žaidimą, kirčiavimo taisyklės atrodė labai paprastos. Na, o išbandę žaidimą „Spausdinimo presas“, mokiniai galėjo atsispausdinti savo vardus raidėmis, kurių kiekviena turėjo kilmės paaiškinimą.
…..Prie kalbininko J. Balčikonio seno stalo gimnazistai susipažino su jo redaguotu XX tomų  „Lietuvių kalbos žodynu“.  Be to, visi mokiniai išmėgino ir J. Balčikonio kėdę, kurioje pasėdėjus, pasak gidės, mokytis lietuvių kalbos sekasi daug geriau.
Džiugu, kad mokiniai, apsilankę ,,Lituanistikos židinyje“,  praplėtė akiratį, sužinojo daug naujų dalykų apie lietuvių kalbą, pamatė ir išgirdo, kaip ir kur yra saugoma bei puoselėjama mūsų kalba.
…..Po turiningos edukacijos muziejuje mokinių laukė pramoginė išvykos dalis – strateginiai taktiniai žaidimai „Lazerių poligone“, kurių užduotis – lazerio šūviais nukauti kuo daugiau priešininkų ir apsisaugoti pačiam.  Žaidimai suteikė mokiniams galimybę išbandyti įvairias komandines strategijas dūmais apsuptame lazerių kovos lauke. Abi komandos įvykdė misiją, kurios rezultatas priklausė tik nuo bendro komandos darbo.
…..Pasak mokinių, jie turiningai praleido dieną bendraklasių būryje, įgijo naujos patirties ir žinių, stiprino bendravimo įgūdžius, o taip pat ugdėsi lyderių kompetencijas.
…..
Lietuvių kalbos ir literatūros vyresnioji mokytoja Violeta Kaziūnienė
Skip to content